Н амерена е "черната кутия" на катастрофиралия етиопски пътнически самолет, регистрирала разговорите в пилотската кабина, съобщи националната телевизия на Етиопия, цитирана от Ройтерс.
Самолетът "Боинг 737 МАКС 8" (Boeing 737 MAX 8) на "Етиопиън еърлайнс" катастрофира в неделя малко след излитане от Адис Абеба. Загинаха всичките 157 човека на борда. Това поражда въпроси за безопасността на този нов модел самолети, след като миналата година в Индонезия също имаше катастрофа с "Боинг 737 МАКС 8", пише Ройтерс.
След като етиопските авиолинии решиха да прекратят полетите на своите "Боинг 737 МАКС 8" до второ нареждане, това днес направи и Индонезия. Същият модел самолет се разби октомври м.г. в Индонезия и загинаха 189 души.
По-рано днес Китай забрани на националните си компании да използват самолети Боинг 737 MAX.
В решението си Дирекцията по гражданска администрация на Китай се позовава на катастрофата в Етиопия и на катастрофата на самолета на индонезийската компания "Лайън еър" през октомври миналата година. Забраната влиза в сила от 18 ч. местно време днес.
Малко след това етиопските авиолинии заявиха, че ще приземят всичките си самолети Боинг 737 MAX.
"След трагичния инцидент на ЕТ 302… Етиопските авиолинии ще приземят всички Б-737-8 Макс утре. До следващо нареждане”, заяви собственикът на компанията в изявление, публикувано в Туитър.
В момента китайски компании имат около 60 подобни самолета, съобщава информационна агенция "Цайцзин", цитирана от Ройтерс.
Според китайската агенция, специализираща в икономиката и финансите, много полети, които е трябвало да използват самолетите Боинг 737 MAX, вместо това ще бъдат извършени с моделите 737-800.
В неделя сутринта самолет "Боинг 737” превозващ 157 човека, включително и осемчленния екипаж, се разби в близост до етиопската столица Адис Абеба. Сред загиналите има граждани на 35 държави.
По информация на българското посолство в Адис Абеба няма данни за загинали български граждани.
Боинг 737 МАКС (Boeing 737 MAX) е последната версия на най-продавания в света пътнически самолет на американския конструктор. Към края на януари са доставени 350 броя от новия двуреакторен монофюзелажен самолет от общо 5011 регистрирани от Боинг поръчки (колкото могат да бъдат произведени за над седем години при сегашния темп). Американският самолетостроител иска да ускори темпа на производство на 737 от 52 на 57 самолета месечно през 2019 г.
След първата катастрофа със 737 МАКС на „Лайън Ер“ през 2018 г. възникнаха въпроси за липсата на информация сред авиокомпаниите и пилотите за новата система против рязък спад на подемната сила. Очаква се през 2023 г. да бъде пусната пета версия, 737 МАКС10, за 135 милиона долара. Катастрофиралият днес самолет на етиопските авиолинии и този на „Лайън Ер“ през 2018 г. бяха 737 МАКС 8.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!