П рез 2015г. ООН празнуваше радостните резултати от плановете за паралелно развитие на страните по цял свят в образованието.
Данните тогава сочеха, че 91% от децата в училищна възраст в световен мащаб посещават училище, отбелязваше се и равнопоставеност между броя на обучаваните момичета и момчета.
Цифрите към днешна дата не са се променили, но въпреки това ООН говори за глобална криза в образованието.
Това става ясно от доклада от срещата в Ню Йорк миналата седмица по време на ежегодния политически форум, който се провежда с цел въвеждане на нови практики, които да подобрят живота на планетата.
Една от основните теми на форума е била именно образованието.
„Бъдещето ни зависи от това да даваме на младите качествено обучение. Без съмнение има криза в образованието”, с тези думи Хенриета Фор, изпълнителен директор на УНИЦЕФ, даде начало на дебата.
Според последните изчисления на ЮНЕСКО 262 млн. деца на възраст между 6 и 17г. не посещават училище.
Според ООН пък 617 млн. деца и подрастващи не получават основните познания по математика и литература. 441 млн. от тях посещават училище.
През 2030г. тази бройка ще се увеличи с още 400 млн., а прогнозите са, че тогава 60% от учениците по света няма да завършат средното си образование.
„Не можем да обърнем гръб на всяко трето дете. Имаме по-малко от 4000 дни, за да успеем да подобрим живота на стотици милиони деца. Имаме нужда от революция. Веднага!”, заявява Фор.
„Всяко трето дете в страните, в които има военен конфликт, не посещава училище. Не можем да позволяваме това да се случва”, продължава Фор.
„Нуждаем се от повече данни. Трябва да знаем дали училищата дават нужното качество на образование.”
Според Джон Маклолин, заместник-министър на образованието на Канада, качественото образование не означава децата да се научат само на това да четат и пишат.
„В Канада излизаме много извън тези рамки. Стараем се да създадем от децата граждани с позиция, със способности за приемане и даване на градивна критика. Учим ги на състрадание, разбиране”, споделя Маклолин.
Според Стефания Джанини, отговорник за образованието към ЮНЕСКО, голяма част от стратегията трябва да се насочи и към изграждането на по-добри и привлекателни условия за учителите.
Сюзън Хопгуд, член на неправителствена организация, която е насочена именно към подобряването на условията за практикуване на учителската професия споделя, че според скорошно проучване в Камерун заплатата на един учител рядко достига 50 долара на месец.
„Правителствата трябва да осъзнаят, че образованието е човешко право, а не продукт”, казва Хопгуд.
Данните за страните на юг от Сахара са най-стряскащи.
„Ситуацията е екстремна в началното и прогимназиалното образование. Половината от училищата в региона нямам достъп до питейна вода, електричество, компютри, интернет”, това се констатира в последния доклад на ООН.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!