Oнлайн рекламата в Европа продължава да расте - бележи двуцифрен ръст и надхвърля 40 милиарда евро. Това сочат данните на Бюрото за интерактивна реклама (IAB Europe).
На 11-тата годишна конференция "Интеракт" IAB Europe обяви, че онлайн рекламата е нараснала с 12,2% през 2016 г. до 41,8 млрд. евро, като се е превърнала в доминираща за рекламния пазар на континента.
Проучването „AdEx Benchmark” отчита състоянието на европейския онлайн рекламен пазар и тази година се провежда за 11 поредна година. Изследването показва, че онлайн рекламата продължава да изпреварва телевизионната реклама.
Всички страни, участващи в проучването, са отбелязали ръст. В 30 от тях той е двуцифрен, а при три – с повече от 30%.
Рекламният пазар за мобилни устройства продължава да отбелязва
ръст по два показателя – мобилна „дисплей реклама” и „резултати от търсене” - с 50% ръст през 2016 година. Именно рекламният пазар за мобилните устройства доминира над всички пазари с повече от 100% ръст в някои страни.
„Дисплей рекламата” при мобилните устройства сега възлиза на 5,4 млрд. евро и продължава да увеличава своя дял на пазара на „дисплей рекламата” до 33,3%, като темпът на растеж е 53,3% в сравнение с 2015 г.
Видеата, които се смятат за ключов канал за разпространение на реклами, според доклада на IAB Europe, продължават да се развиват бързо, като имат общ дял от 18,2% от общия пазар на онлайн реклама.
Главният изпълнителен директор на IAB Europe коментира, че онлайн рекламата демонстрира растящото си значение за икономиката.
Проучването на IAB Europe разделя онлайн рекламния пазар на три категории:
„дисплей реклама”, „търсене” и „обяви и каталози”. И трите са подсилени от смяната на устройствата, с който потребителите влизат в онлайн пространството.
„Дисплей рекламата” изпреварва другите две категории за трета поредна година с ръст от 13,8%, на стойност от близо 16 милиарда евро.
„Резултати от търсене” продължават обаче да са най-голямата категория за онлайн рекламиране по отношение на приходите с ръст от 12,9% и пазарна стойност от 19,1 милиарда евро. Това продължава да бъде най-големият онлайн рекламен формат по отношение на приходите.
#iabeumixxawards have concluded, gearing up for the #iabeuresearchawards #iabeuawards17 @IABEurope pic.twitter.com/OoaH3FUnlo
— Interact 2017 (@IABEU_Interact) 23 май 2017 г.
„Мобилните устройства и видеото са мощна движеща сила, управляваща европейския онлайн рекламен пазар, докато влизаме в пост-десктоп банерите в света на рекламата”, коментира старши директорът на TMT - IHS Markit Даниел Нап.
Правилата и практиките на онлайн рекламата се промениха с новостите, които набират сила. В същото време нашите данни за 2016 г. показват, че търсенето в „обяви и каталози” са навлезли в период на възраждане с ускоряващи се темпове на растеж”, коментира Нап.
„През 2016 г. пазарите в Централна и Източна Европа допринесоха повече за растежа на Стария континент, от когато и да е досега. Видяхме, че осем страни в региона отбелязват ръст от над 15%. Пазари като Полша, Чехия и Турция са сред лидерите в областта на мобилната и видеорекламата. Същевременно западноевропейските пазари остават в здравословна форма, като Великобритания и ключовите скандинавски пазари надхвърлят средната европейска стойност, въпреки високите им разходи за реклама на глава от населението”, коментира старши анализатор в IHS Markit.
Топ 3 на страните с най-голям ръст на пазарите:
1. Румъния – 36,9%
2. Словения – 32,2%
3. Ирландия – 31,4%
Топ 10 на страните по онлайн реклама:
1. Великобритания – 14,2 милиарда евро
2. Германия – 5,9 милиарда евро
3. Франция – 4,2 милиарда
4.Русия – 2,6 милиарда евро
5. Италия – 2,3 милиарда
6. Холандия – 1,7 милиарда
7. Испания – 1,6 милиарда
8. Швеция – 1,6 милиарда
9. Белгия 0,9 милиарда
10. Швейцария – 0,9 милиарда
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!