Т ехнологичната корпорация Meta, която е собственик на Facebook и Instagram, проучва възможностите за въвеждане на абонамент за двете социалните мрежи за потребителите си в Европа.
Обсъжда се срещу такса от 10 евро на месец те да могат да ползват версии на Facebook и Instagram, на които не са публикувани реклами, предаде Ройтерс, позовавайки се на представител, запознат със ситуацията.
Предвижда се тези, които се абонират, да ползват версии на Facebook и Instagram без реклами. Предложението е опит на "Мета" да заобиколи разпоредбите на Европейския съюз, които може да ограничат възможността на компанията да предлага на потребителите си персонализирани реклами без тяхно съгласие. Това би ограничило основния източник на приходи на американската корпорация.
Предлагането на правото на избор на потребителите между безплатна и платена версия на Facebook и Instagram се очаква да помогне на Meta да се съобрази с разпоредбите на ЕС, без да ограничи рекламния си бизнес, посочва Ройтерс.
Платеният абонамент за версиите на двете социални мрежи за мобилни устройства би бил още по-скъп (13 евро месечно), тъй като Meta ще включи и комисионите, начислявани от онлайн магазините за приложения на Apple и Google, посочва в. "Уолстрийт джърнъл".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!