В света се случва изключително бърза промяна на горивната база на корабите - морският транспорт се газифицира, пише експертът по управление на околна среда Боян Рашев.
Около 10% от поръчките за нови танкери през 2020 г. (55 броя) са за машини на втечнен природен газ (LNG dual fuel), които могат да работят и на мазут (като резервно гориво).
Повече информация тук може да видите тук.
Забележете за какъв ръст става въпрос: Към момента в действие са само 30 подобни кораба, пуснати на вода в последните 2-3 г., а днес вече говорим за значим дял от цялата индустрия! На фона на пълзенето нагоре на електромобилността през последното десетилетие, това е светкавичен скок.
Дължи се на две основни причини:
Първо, Международната организация по морски транспорт (IMO) наложи брутални ограничения на емисиите на серни оксиди от корабите, които принудиха компаниите да търсят промяна на горивото - от мазут към дизел с ниско сярно съдържание или газ.
Второ, масовото изграждане на терминали за втечнен природен газ и ниската му цена направи възможно евтиното зареждане на корабите на много места по света.
Морският транспорт емитира около 1 милиард тона СО2 годишно или около 2.5% от глобалните емисии като този дял расте много бързо. Замяната на мазута с природен газ ще елиминира замърсяването на въздуха със серни оксиди, но няма да промени съществено ръста на СО2 емисиите (само с 20% по-малко на миля).
А тези кораби имат полезен живот от 30-40 години...
Това е реалността и тя, за разлика от мечтите за масовата ВЕИ-базирана електрификация, се случва с революционна скорост.
Светът е изправен пред медна криза
България може да спечели от Зелената сделка!
Коронавирусът и медта: Как България може да спечели накрая?
Зеленият лудитизъм е непреодолимата пречка пред зеленото бъдеще
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!