Щ атът Индиана тества участък от пътя, предназначен за зареждане на батериите на електромобилите. Проектантите се надяват, че този 400-метров участък от американската магистрала, е мястото, където собствениците на електромобили ще се чувстват комфортно.
Това съобщава кореспондентът на Voice of America (VOA), Кейн Фарабау в своя репортаж.
“Инсталирахме прототип на динамична система за безжичен пренос на енергия“, разказва Аарон Бровонт, електроинженер от университета “Пардю”.
Аарон Бровонт обяснява, че технологията на пътя, която разработва неговият екип в университета “Пардю”, е като безжичното зареждане на телефони, само че в много по-голям мащаб. Системата от намотки, инсталирана на магистрала 52 в САЩ, е предназначена да зарежда батериите, които захранват най-големите превозни средства на пътя - тракторните ремаркета - докато са в движение.
“Мислим за дългосрочни електрифицирани пътища, при които енергията, която се предава от пътя към превозното средство, е достатъчна, за да поддържа батерията на тежкотоварния камион”, обяснява Бровонт.
“В момента разглеждаме възможността за поставяне на намотките по коридорите с голям трафик на камиони“, казва строителният инженер Джон Хадок.
Хадок проектира и първоначално тества настилката, в която се намират зареждащите бобини, в съоръжение в университета “Пардю”. Той казва, че за да се покрият високите разходи за по-широко прилагане, първо трябва да се възприеме технологията от автомобилната индустрия. Но индустрията се нуждае от доказателство, че тя работи, преди да обмисли електрифицирането на автопаркове от камиони.
“Много хора наричат това оживяла научна фантастика и в много случаи това наистина е така“, казва Блейк Долиер от Департамента по транспорт на Индиана за системата.
Долиър казва, че неговата организация се гордее, че участва в първия подобен тестов път в САЩ.
Джон Хадок от университета “Пардю” смята, че системата може да промени не само начина на шофиране, но и това кой шофира, като по този начин може да се ускори технологията за автономни превозни средства.
Екипът от разработчици се надява да започне да тестовете през 2025 г.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!