В Китай днес беше пусната в експлоатация най-дългата високоскоростна жп магистрала в света.
Рано сутринта първият влак с пътници потегли по новата линия, която свързва Пекин с град Гуанчжоу, административен център на южната провинция Гуандун, предадоха световните агенции, като цитираха агенция Синхуа.
Общата дължина на железопътната магистрала е 2200 км. Скоростта на влаковете по новата линия ще достига 300 км/ч.
Въвеждането й в експлоатация ще съкрати времето за пътуване от Пекин до Гуанчжоу от сегашните 22 до 8 часа.
Другото име на град Гуанчжоу е Кантон. Той е смятан за голям икономически център в южната част на Китай, посочва Франс прес.
Новата високоскоростна линия, която води до него, ще спира на 35 гари в най-големите градове. Досега по линията имаше само няколко високоскоростни участъка. Потеглянето на първия влак по линията Пекин-Кантон беше предавано директно по телевизията.
Първите високоскоростни линии в Китай датират от сравнително скоро, едва от 2007 г. Властите на страната през последните години обаче влагат огромни средства в разширяването на железопътната мрежа и по-специално в строителството на високоскоростни магистрали.
До 2015 г., съгласно утвърдения от Държавния съвет на Китайската народна република план, трябва да завърши строителството на четирите основни магистрали, които ще залегнат в основата на мрежата на високоскоростния жп транспорт.
Две от тях ще пресичат страната от изток на запад, и две - от север на юг. Към този момент общата дължина на високоскоростните железопътни линии в Китай трябва да достигне 18 хиляди км.
С откриването на новата линия Пекин-Гуанчжоу общата дължина на действащите в страната високоскоростни жп линии достигна 9300 км. По този показател Китай заема първо място в света.
Развитието на високоскоростната железопътна мрежа в Китай обаче беше белязано от корупционни скандали и скандали, свързани с недостатъчната безопасност.
На 23 юли 2011 г. два високоскоростни влака се сблъскаха, при което загинаха 40 души, а 200 души бяха ранени. Трагедията се разигра в източен Китай и породи вълна от възмущение.
Разследването тогава показа, че катастрофата се държи на дефект в проекта на влака и в сигнализационната система. 54 души - ръководни кадри бяха наказани за катастрофата, сред които и министърът на железопътния транспорт.
Сега властите уверяват, че по новата линия ще бъдат спазени всички мерки за безопасност и ще има редовни инспекции.
Линията ще действа по време на китайската Нова година, която се пада в средата на февруари 2013 г. и заради която стотици милиони китайци прекосяват страната, за да празнуват с близките си. Смята се, че тогава настъпва най-голямата миграция на хора в света.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!