М инистърът на транспорта Ивайло Московски и представители на Националното сдружение на автобусните превозвачи сключиха споразумение по три теми, след двучасова среща.
Министерството и сдружението са си дали тримесечен срок, за да направят всички промени.
Московски посочи, че основните теми са свързани с борбата със сивия сектор и нерегламентирания превоз на пътници.
Освен това по някои от темите, транспортният министър посочи, че ще бъде направена среща с министъра на вътрешните работи Румяна Бъчварова, министъра на финансите Владислав Горанов и на социалната политика Ивайло Калфин.
Първата тема е да се направи бърз преглед на националната транспортна схема
и да бъдат коригирани дестинации, спирки, както и места за качване в автобусите, така че да бъдат доволни превозвачите и пътниците.
Още от следващата седмица започва работата по тази промяна.
Втората тема е за нова категоризация на автогарите,
като за един месец трябва да бъде направена тя, а следващите два месеца ще са за изработване на ценообразуването.
Третата тема е свързана със законодателни и нормативни промени, които да помогнат за транспорта на общинско ниво.
В тази връзка Московски заяви, че ще бъде наложен мораториум върху форсмажорните обстоятелства, при които общините сключват договори с превозвачески фирми, защото така престъпват Закона за обществените поръчки.
Общините правят това, защото е необходимо бързо да намерят превозвачи, а не им стига времето за да проведат обществени поръчки, така при форсмажорни обстоятелства могат да сключат договор, без да провеждат поръчка.
Галя Топалова - председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи коментира, че липсва работна ръка, както и че сивият сектор създава сериозни пречки пред превозвачите.
Топалова заяви, че все още няма яснота дали ще има национален протест на 26 април.
Ивайло Московски каза също, че у нас все още пътната такса не е разходоориентирана, т.е. колкото се ползва, толкова да се плаща.
Той заяви, че промяната на националната транспортна схема включва и Български държавни железници (БДЖ).
Според него трябва да има и нормативни промени, при които отговорността да бъде поемана изцяло от шофьора, а не от превозвача, както е сега.
Също така, според него трябва да се затворят и сайтовете за споделено пътуване.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!