З апочва нова операция за претърсване на океанското дъно на 1200 мили (2222 километра) от брега на Пърт, Австралия, в опит да се намерят останките от мистериозно изчезналия полет MH370 на „Малайзия Еърлайнс“ през 2014 г.
Последното местоположение на полет 370 на Malaysia Airlines остава един от най-големите въпроси без отговор в авиацията.
MH370 напусна Куала Лумпур на път за Пекин на 8 март 2014 г. Самолетът обаче изчезна от радарите, което предизвика многонационално издирване. На борда на Боинг 777 е имало 239 души.
Въпреки че бяха положени значителни усилия, включително подводно търсене по протежение на „седмата дъга“ – зона, определена от последната сателитна комуникация на самолета – първичните останки никога не бяха открити.
Повече от 10 години по-късно само няколко парчета отломки, за които е потвърдено, че принадлежат на MH370, са открити, когато са изхвърлени на брега на острови в западната част на Индийския океан.
Въпреки че
предишните търсения бяха неуспешни при намирането на останките от полета,
компанията Оушън Инфинити започна ново търсене, за да претърси дъното на океана край западния бряг на Пърт, Австралия.
KUALA LUMPUR, Malaysia — A fresh search for Malaysia Airlines flight MH370 has been launched more than a decade after the plane went missing in one of aviation's greatest enduring mysteries.
— The Manila Times (@TheManilaTimes) February 25, 2025
Maritime exploration firm Ocean Infinity has resumed the hunt for the missing plane,… pic.twitter.com/nhWp1kiHjg
Местоположението не беше в планираната траектория на полета на самолета, но е по протежение на седмата дъга. Докладите показват, че самолетът е обръщал и се е връщал на първоначалния си курс два пъти, преди да достигне Виетнам. Последните изображения показват, че се насочва на югозапад към Индийския океан, преди да напусне обхвата на радара.
По-рано Newsweek съобщи, че служители смятат, че самолетът се е отклонил от планирания си маршрут и след това е летял на югозапад, преди да се разбие в Индийския океан. Въпреки това, подробностите зад причината, поради която самолетът се е разбил, са неясни, което предизвиква
множество теории за това какво може да е причинило отклонението на самолета от курса.
Някои предполагат, че самолетът е претърпял някаква механична повреда, докато други, по-конспиративни теории твърдят, че персоналът на борда на полета е планирал да отвлече самолета за други цели.
„Оушън Инфинити“ (Ocean Infinity), компания за морска роботика, базирана в Остин, Тексас, и Саутхемптън, Англия, се надява да разреши някои аспекти на мистерията, като локализира сваления самолет на океанското дъно, усилие, което досега се оказа неуспешно въпреки различни търсения, започнали през последното десетилетие.
Armada 7806, дълбоководният спомагателен кораб, използван за търсенето, пристигна на мястото за търсене в Индийския океан миналия уикенд, съобщи The Telegraph, и оттогава е разположил автономни подводни превозни средства, за да започне търсене на дъното на океана, където може да са части от фюзелажа на самолета.
MH370: British team launches 'final search' for missing Malaysia Airlines flight
— GB News (@GBNEWS) February 24, 2025
https://t.co/ZiJeXD1I5l
В края на миналата година Куала Лумпур обяви предварителен план, в който ще плати на Ocean Infinity 70 млн. долара, ако открие самолета, но The Telegraph съобщи, че сделката така и не е била финализирана.
Главният изпълнителен директор на Ocean Infinity, Оливър Планкет,
каза в прессъобщение по време на предишно издирване през 2018 г.: „Радваме се, че нашето предложение да продължим издирването на изчезналия полет MH370 на Malaysia Airlines беше прието от правителството на Малайзия, на което бих искал да благодаря, че ни даде тази възможност“.
„Въпреки че не може да има гаранции за локализиране на самолета, ние вярваме, че нашата система от множество автономни превозни средства, работещи едновременно, е много подходяща за поставената задача. Пожелавам на нашия екип успех в начинанията им и искрено се надявам, че ще можем да играем роля в предоставянето на някои отговори на много хора, засегнати от тази трагедия“, добави той.
Д-р Усама Кадри, изследовател от университета в Кардиф, каза по-рано пред Newsweek: „Катастрофите на самолети в морето са редки и се откриват най-вече за кратко време. Катастрофите включват много променливи, от размер, скорост до начин на удар, което може да доведе до различни сигнали или до никакви сигнали“.
Не пропускайте още от Vesti.bg:
- Макрон прекъсна Тръмп, обясни му за Украйна
- Вучич: Сърбия сгреши с решението си за Украйна в ООН
- Юлиан Вергов е в болница – актьорът сподели своя снимка
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!