Н а първото заседание на кабинета на новия си екип Мицотакис подчерта, че мотото на техните усилия е "по-бързо и по-смело". Премиерът промени кабинета в петък на фона на падащи рейтинги на одобрение, седмица след като правителството преодоля вот на недоверие заради смъртоносната влакова катастрофа през 2023 г., която предизвика протести в Атина и други градове от януари.
Мицотакис смени ръководителите на няколко висши министерства, включително на финансите, транспорта, миграцията и гражданската защита. Министрите на външните работи и на отбраната останаха без промяна. Премиерът каза, че новите министри, натоварени с инфраструктурата и транспорта, са поели личен ангажимент да доведат до голяма промяна.
Както се очакваше, досегашният министър на икономиката и финансите Костис Хадзидакис заема поста на вицепремиер. На неговото място като министър на икономиката и финансите е определен досегашният министър на образованието Кириакос Пиеракакис. Той от своя страна е заменен в образователното министерство от вече бившата министърка на социалната кохезия и семейството София Захараки.
Досегашния зам.-министър на икономиката и финансите Христос Димас за министър на инфраструктурата и транспорта.
Бившият държавен министър Ставрос Папаставру заема поста на министър на околната среда и енергетиката.
Ресорът на миграцията и убежището се поема от досегашният държавен министър Макис Воридис, смятан за представител на консервативното крило в управляващата партия Нова демокрация.
Бившата министърка на труда и социалното осигуряване в началото на 2024 г. Домна Михаилиду е назначена за министър на социалната кохезия и семейството.
Досегашният министър на климатичната криза и гражданската защита Василис Кикилиас заема поста на министър на мореплаването и островната политика.
Янис Кефалоянис, до момента зам.-министър на отбраната, поема министерството на гражданската защита.
За държавен министър е назначен бившият говорител на правителството Акис Скерцос.
Останалите министри запазват ресорите си.
Правителството обвини държавни и човешки грешки за влаковата катастрофа от 28 февруари 2023 г., когато влак, пътуващ от Атина за Солун, превозващ повече от 350 пътници, се сблъска с товарен влак в Темпе, близо до централния град Лариса. Двата влака са пътували един срещу друг по една и съща линия в продължение на мили, без да задействат никакви аларми. Причината за бедствието е неизправно оборудване и човешка грешка.
Протестът, проведен на втората годишнина от трагедията, привлече стотици хиляди хора в цялата страна и беше описан като най-голямата демонстрация в Атина след падането на гръцката диктатура през 1974 г.
Доклад на експерти, финансиран от семействата на жертвите, твърди, че товарният влак е превозвал незаконен и недеклариран товар от експлозивни химикали, което е допринесло за големия брой на загиналите. Гръцката държавна агенция за разследване на безопасността на авиацията и железопътния транспорт миналия месец заяви, че има "възможно присъствие" на "неизвестно гориво" на мястото, което уби някои оцелели от сблъсъка, като задейства "огромна огнена топка".
Железопътната комания Hellenic Train, отрече да знае за незаконен товар. Последните проучвания показват, че голямо мнозинство от гърците подозират, че правителството се опитва да прикрие случая, за който са преследвани повече от 40 души. Дело не се очаква преди края на годината.