М асов протест в Атина. Недоволни се събраха в сряда вечерта пред сградата на железопътната компания, чиято композиция участва в катастрофа с повече от 40 загинали, предаде NOVA.
Тежка влакова катастрофа в Гърция, много загинали и ранени
Стигна се до сериозни сблъсъци между полиция и демонстранти в гръцката столица. Наложи се силите на реда да използват сълзотворен газ срещу протестиращите, които хвърляха камъни по сградата на частната жп компания.
Повечето протестиращи бяха млади хора, които поискаха адекватни и бързи решения от властите и заявиха, че в четвъртък планират да бойкотират движението на влаковете в цялата страна.
Министърът на транспорта на Гърция подаде оставка
Междувременно гръцката федерация на железопътните служители обяви 24-часова стачка заради състоянието на железниците след катастрофата във вторник. Всички влакове по маршрутите на основната гръцка железопътна компания „Хеленик трейн“ (Hellenic Train) в четвъртък няма да се движат.
В катастрофата между два влака, която стана във вторник късно вечерта в Централна Гърция, по последни данни на противопожарните служби са загинали 42 души, голяма част от които младежи на възраст 20-30 години. Броят на жертвите може и да се увеличи, тъй като все още не е известна съдбата на 19 души. Към общата покруса се добавя и обстоятелството, че част от жертвите трябва да бъдат идентифицирани чрез сравняване с ДНК материал, предоставен от техни близки. „Прото тема“ съобщава, че до момента генетичен материал са дали 53 души.
След тежкия влаков инцидент в Гърция: Арестуваха началника на гарата в Лариса
Според гръцките железничари в основата на трагедията стои лошото състояние на железопътната инфраструктура в страната.
„Пренебрежението, което трайно демонстрираха правителствата към гръцките железници, доведе до трагедията в Темпе. За съжаление непрекъснатите ни искания за назначаване на постоянен персонал, по-добро обучение, но преди всичко за въвеждането на съвременни технологии за безопасност, постоянно бяха хвърляни в кошчето за боклук“, се казва в позицията на синдиката, цитирана от АНА-МПА.
Василис Завоянис, представител на служителите в Управителния съвет на компанията, каза за „Катимерини“, че основният проблем на жп линията Атина – Солун, на която стана катастрофата, е, че не работи сигнализацията и дистанционното управление, а всичко е оставено в ръцете на човешкия фактор. „Влаковете ни работят по същия начин, както преди 30 години. За да ви го кажа образно, това е все едно имаме дупка пред дома си. Знаем къде е и винаги я избягваме, но в някакъв момент падаме в нея. Това стана и в този случай“.
Гърция обяви тридневен траур след тежката влакова катастрофа
В момента наказателно преследване е започнало срещу началника на гарата в град Лариса, който е признал, че той е допуснал фаталната грешка, която е поставила насрещно движещи се пътнически и товарен влак на една и съща линия.
Трагична човешка грешка посочи като основна причина за катастрофата и гръцкият премиер Кириакос Мицотакис, който обаче обеща да бъде създадена независима и надпартийна комисия, която да разследва както причините за трагедията, така и дългогодишното забавяне на железопътни проекти.
МВнР: Двама българи са пострадали при влаковата катастрофа в Гърция
Косвена връзка между катастрофата и състоянието на гръцките железници направи и министърът на транспорта Костас Караманлис, който подаде оставка в сряда. Той заяви, че преди 3,5 години правителството е заварило железопътния транспорт в състояние, което не подобава на 21-и век и за съжаление положените усилия в този
период не са били достатъчни, за да предотвратят подобен инцидент.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!