П ланирате този уикенд да отидете на кино и да гледате двата премиерни филма „Барби“ и „Опенхаймер“? Ако е така, далеч не сте сами.
Манията „Барбенхаймер“, която набра популярност през последните няколко седмици, е почти готова да изведе боксофиса до най-добрия му уикенд от години. В своя публикация BoxOffice Pro съобщи, че предвижда над 200 милиона долара приходи за кината през уикенда. Това би довело до един от най-големите кино уикенди, откакто пандемията преобърна индустрията.
Битката на двата коренно различни филма, която провежда из медиите и кината, не е обичайната история за успех в боксофиса. Това е ефектът от вирусна интернет сензация, която наводни емисиите на социалните медии с вицове и пародии за противоположните филми и сега изглежда готова да запише уникална посещаемост на кината.
The cult of Barbenheimer: In the pursuit of saving cinema, did we all lose our minds? https://t.co/8RWWiwM4Be pic.twitter.com/bxi39f4vjZ
— Alejandro (@ASperanz) July 21, 2023
„Очакването, което виждаме за тези два филма, е безпрецедентно, тъй като хората са развълнувани да отидат на кино и да бъдат част от едно вълнуващо културно събитие“, каза Майкъл О'Лиъри, президент на Националната асоциация на собствениците на кина, пред CNN. „Но не става въпрос само за първите три дни от боксофиса. Тези филми ще продължат да привличат фенове през следващите седмици.”
„Това наистина е една от най-дивите и непредсказуеми ситуации, които някога съм наблюдавал в боксофиса“, каза Шон Робинс, главен анализатор в BoxOffice Pro, в четвъртък. „И „Опенхаймер“, и „Барби“ бяха обречени на успех според собствените си условия, но улавянето на духа на времето на социалните медии ескалира феномена в това, което се усеща като един от най-големите филмови уикенди от 2019 г. насам. Дори тези, които не посещават редовно кината, са наясно с „Барбенхаймер“. Не можеш лесно да си купиш такъв вид промоция, ако изобщо можеш да я купиш.”
the character vs. their dice ✨🧙♀️#Barbenheimer pic.twitter.com/HU44LI2zGm
— Dakota Irish (@dakotairishIE) July 21, 2023
Мемът „Барбенхаймер“ съществува от известно време, датирайки от момента, в който беше обявено, че двата филма ще бъдат пуснати в един и същи ден. Никой не разбра как двата филма, които не могат да бъдат по-далеч един от друг по жанр и стил, ще бъдат принудени да споделят боксофиса в един и същи уикенд. „Барби“ е оптимистичен комедиен филм, обвит в характерното за емблематичната кукла розово и други весели цветове. „Опенхаймер“ е сериозна, тричасова драма с мрачни образи, съсредоточени върху войната и потенциалното унищожение на човечеството.
Но, както се казва, противоположностите могат да се привличат. Том Круз помогна да се даде живот на феномена миналия месец, когато публикува в социалните медии, че гледа и двата филма. И тенденцията продължава да расте като снежна топка, с множество публикации в социални медийни платформи като TikTok, които изграждат огромна вълна.
✨Happy Barbenheimer Day! ✨ pic.twitter.com/0Oqd5nVDTy
— BAFTA (@BAFTA) July 21, 2023
Иронията в огромното привличане на филмите е, че обикновено студиата предпочитат да избягват пускането на големи касови филми в един и същи уикенд. По този начин се смята, че филмите не се "спъват" един в друг.
„Конвенционалната мъдрост в Холивуд е, че не можете да издадете два големи блокбъстъра в един и същи уикенд, може би това не е толкова вярно, колкото хората си мислят“, каза О'Лиъри.
„Този уикенд доказва, че киноманите обичат страхотни филми и ще ги подкрепят – дори в много случаи в същия ден.“
Happy #Barbenheimer Day. pic.twitter.com/qvJikUOW4Z
— WWF UK (@wwf_uk) July 21, 2023
Но в този случай двойните блокбъстъри всъщност си помагат един на друг, създавайки шум за лятно филмово събитие, което ще увеличи приходите за това, което би трябвало да са два конкуриращи се филма.
„Това, което започна като съперничество или дебат в някои кръгове за това кой от двата филма да гледаме, органично се превърна в плюс за двата филма“, каза Робинс.
„Това е печеливша за всички стратегия за учебниците по история".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!