В Аржентина достъпът на жените до пазара на труда става все по-труден. Това съобщава Институтът за статистика и преброяване. Мрежа от производители на зеленчуци в Буенос Айрес си е поставила за цел да наема на работа само жени в уязвимо положение.
Това съобщава кореспондентът на Voice of America (VOA), Баньес Вилар в своя репортаж.
В страна, в която има голямо неравенство в достъпа до кариерно развитие между жените и мъжете, Бюджетната служба на Националния конгрес установи, че жените, които имат деца, получават средна заплата с 18% по-ниска от тези, които нямат деца.
Ето защо през 2021 г. е основан Las Chicas - магазин за зеленчуци, който наема на работа основно жени.
Ванеса Дала Коста e основателката на магазина.
Идеята за него се ражда в разгара на COVID пандемията и трудностите, които Ванеса и други жени срещат при намирането на работа, която да им позволи да продължат да се грижат за децата си. Ето защо, заедно със сестра си, тя решава да се заеме с този иновативен проект.
"Решихме да дадем работа на самотни майки заради личния ни опит. Много е трудно да заведеш детето си на училище, да го вземеш, да го нахраниш, да го сложиш да спи и да работиш", коментира Ванеса.
Тя започва да продава плодове и зеленчуци във Facebook, докато не отваря първия си магазин.
"Днес имам пет филиала и в тях работят повече от 35 жени. Повечето от тях са самотни майки”, казва Ванеса
Почти самоука в изкуството на предприемачеството, от нейния модел са се възползвали повече от тридесет жени. Мариана Лорена Шеноне е една от тези жени. Тя е на 42 години и има двама сина, намира в "Las Chicas" решението за генериране на доходи, които да ѝ помогнат да се издържа.
"Тук съм от три години, Ванеса ми даде много възможности да се развивам. Бях продавачка, след това станах управител на клон. Чувствам, че тя промени живота ми, защото ми даде много възможности", разказва Мариана.
Според статистически данни на консултантската фирма CIPPEC процентът на женската трудова активност в Аржентина е в застой от 15 години.
Данните сочат още, че майките прекарват почти два пъти повече часове в работа у дома в сравнение с мъжете, пропуски, които тази верига от зеленчукови магазини се стреми да намали.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!