О ператорите на повреден кораб, съдържащ експлозивен товар, заявиха, че медийното отразяване е възпрепятствало опитите за акостиране, тъй като картата показва последното заседнало място на плавателния съд край бреговете на Обединеното кралство.
Плаващият под малтийски флаг товарен кораб „Руби“ превозва 20 000 тона амониев нитрат и е наречен от британските медии „плаваща бомба“. Той напусна северното руско пристанище Кандалакша на 22 август, за да се отправи към Лас Палмас в Атлантическия океан. След буря той потърси убежище в норвежкото пристанище Тромсьо на 3 септември.
При проверката на държавния пристанищен контрол обаче се установи, че корабът е с напукан корпус, изтекъл срок на трудовите договори на моряците и недостатъци по отношение на международното управление на безопасността (ISM), съобщи Seatrade Maritime News. Винтът и рулят също са били повредени.
Норвежките власти наредиха на кораба да напусне пристанището на фона на опасенията на жителите относно местоположението на потенциално опасния товар в близост до жилищни сгради, университетски кампус и университетска болница.
Плавателният съд е бил натоварен със седем пъти повече амониев нитрат от 2750-те тона, които избухнаха в пристанището на Бейрут в Ливан през 2020 г., при което загинаха 218 души.
Map Shows Russia-Tied 'Floating Bomb' Ship Anchored off NATO Ally's Shore https://t.co/pPueLZlt7M
— WanderinWoodsman🗺🌐🇺🇸🥋in support of 🇦🇫🇺🇦 (@WanderNWoodsman) October 8, 2024
Карта, създадена от Newsweek, показва маршрута на кораба през последните пет седмици. Освен че е отхвърлен от Норвегия, „Рубин“ е отхвърлен от други държави от НАТО, Швеция и Литва, както и от собствената му държава на флага Малта, тъй като се опитва да намери ремонтна база.
Във вторник сутринта плавателният съд е бил на котва на югоизточното крайбрежие на Обединеното кралство, в Ламанша, край бреговете на графство Есекс, според сайта Marine Traffic.com.
Въпреки това малтийският собственик Ruby Enterprise и базираният в ОАЕ мениджър Serenity Ship Management заявиха, че опасенията са неоснователни. Те добавиха, че медийното отразяване е оказало неблагоприятно въздействие върху способността на кораба да извършва рутинни операции по прехвърляне на товара на друг кораб, за да може той да бъде ремонтиран.
В изявление до изданието за корабоплаване TradeWinds двойката заяви, че амониевият нитрат „е често транспортиран товар по този метод и не представлява заплаха за кораба, екипажа или околната среда в сегашното състояние на кораба“.
В изявлението се допълва, че „Руби“ е получил разрешение от своя класен инспектор DNV и от държавата на флага на Малта в Тромсьо на 5 септември, но „за съжаление, поради медийните спекулации около този кораб, пристанищните терминали в Обединеното кралство не са склонни да приемат кораба“.
След повече от седмица край бреговете на Англия собственикът, мениджърът, застрахователите, включително фирмата West of England, и британските власти работят, за да вкарат плавателния съд в пристанището - се казва в изявлението.
От Newsweek уточняват, че са се свързали с West of England и Serenity Ship Management за коментар.
Заглавната снимка е архивна: Въздушен изглед на обърнат кораб, повреден при взрива в пристанището на Бейрут, на 21 август 2020 г. в Бейрут, Ливан
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!