Д окато Китай и Западът настояват за повече електрически превозни средства по пътищата, в Африка все още преобладават автомобилите, задвижвани с бензин. Китайските производители на автомобили навлизат на южноафриканския автомобилен пазар с толкова привлекателни цени, че според дилърите съществува риск съществуващите марки да бъдат изтласкани на заден план.
Това съобщава кореспондентът на Voice of America (VOA), Кейт Бартлет в своя репортаж.
Рос Грей търси SUV с бензинов двигател, който да е подходящ за младото му семейство и за работата му, която включва посещаване на строителни обекти.
„Причината, поради която разглеждам китайските автомобили, е преди всичко цената, тя е много по-ниска в сравнение с популярните марки“, казва потребителят Рос Грей.
Средностатистическият китайски джип е на около половината от цената на някои от по-утвърдените марки от други държави. Ралф Хибнер, регионален мениджър продажби на китайска марка автомобили, казва, че цените на тези китайски автомобили с газови уредби привличат клиентите.
„Китайските автомобили са достъпни от гледна точка на месечната им поддръжка“, казва Хибнер.
Китайските марки се превърнаха в сериозни претенденти в автомобилната индустрия на Южна Африка, казва Мари Макгиър, продавач на друга китайска марка.
В миналото много южноафрикански потребители бяха предпазливи по отношение на качеството на автомобилите, произведени в Китай. Но покупателните навици може би се променят. Грей казва, че в днешно време се чувства по-спокоен от качеството на китайското производство.
Въпреки че само около една трета от южноафриканците притежават автомобил, това е най-големият пазар на автомобили на континента.
Някои от най-масовите и популярни немски и японски автомобилни компании имат производствени заводи в страната, които произвеждат автомобили за износ или за местния пазар.
„През последните пет години станахме свидетели на въвеждането на някои много интересни марки от Китай. Тези марки се развиха на пазара и всъщност надминаха много от нашите традиционни марки, които са често срещани в страната“, коментира икономистът Микел Мабаса.
Мабаса казва, че между 2019 и 2023 г. се наблюдава 200% увеличение на китайските марки автомобили с газово задвижване, които са навлезли в страната.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!