С амолетите, които бяха спрени в САЩ след инцидент с полет на "Аляска еърлайнс", "трябва да бъдат 100% безопасни", каза министърът на транспорта Пийт Бутигиг.
Не е ясно кога самолетите ще могат да летят отново.
Шефът на Boeing Дейв Калхун описа инцидента като "качествено бягство".
US official says Boeing jets won't fly until safe after blowout https://t.co/6Xmn8ZYVtY pic.twitter.com/XYUHoprtyO
— Juank (@JCSura) January 11, 2024
Това означава, че инцидентът е причинен от някакъв провал в контрола на качеството на самолета, който е бил в експлоатация само осем седмици преди експлозията.
Калхун каза пред CNBC, че все още има въпроси, на които трябва да се отговори, относно това как е допуснато инцидентът да се случи. „Какво се счупи в нашата поредица от проверки”, каза той.
По-рано тази седмица Калхун призна, че Boeing е виновен, след като част от фюзелажа на самолет 737 Max 9, управляван от "Аляска еърлайнс", се взриви минути след излитането.
Ето каква е причината за инцидента със самолета на "Аляска еърлайнс"
Никой не беше ранен, когато панелът - или тапата на вратата - се откъсна от полета на "Аляска еърлайнс" от Портланд, Орегон, принуждавайки самолета да кацне аварийно.
Федералната авиационна администрация на САЩ забрани употребата на 171 самолета Boeing в събота, които бяха монтирани със същата тапа на вратата.
Щепселът на вратата е част от фюзелажа с прозорец, който запълва пространството, където би бил авариен изход при определени конфигурации.
Less than a month before a door plug on a Boeing aircraft blew off midflight, employees at Spirit AeroSystems, a subcontractor for Boeing, had tried to warn corporate officials about safety problems with parts for 737 MAX jets, according to a new investigation by The Lever. pic.twitter.com/jNoSRKvave
— Democracy Now! (@democracynow) January 9, 2024
Бутигиг отказа да каже кога ще бъде свалена забраната. „Единственото съображение в графика е безопасността. Никой не може или не трябва да бърза в този процес“, каза той.
"Аляска еърлайнс" отмени около 20% от полетите си, след като 65 от нейните Max 9 бяха спрени. "Юнайтед еърлайнс", другият американски оператор на 737 MAX 9, има 79 от самолетите в своята флота извън експлоатация.
Компанията заяви, че очаква "значителни" анулирания в четвъртък, след като 167 полета не бяха изпълнени в сряда.
Учител откри липсващата част от самолета на "Аляска еърлайнс"
"Аляска еърлайнс" каза, че все още се нуждае от инструкции за инспекция и поддръжка от Boeing, които трябва да бъдат одобрени от Федерална авиационна администрация, преди да може да започне отново да лети със самолетите.
„Ние ще върнем тези самолети в експлоатация само когато всички проверки бъдат напълно извършени и отговарят на всички строги стандарти на Федерална авиационна администрация и Аляска“, каза авиокомпанията.
От "Аляска еърлайнс" заявиха в понеделник, че са открили разхлабени части на няколко от приземените самолети.
When you die on a Boeing jet you can take pride it was in a noble cause! https://t.co/6WqIE0yV6x
— Eric Metaxas (@ericmetaxas) January 11, 2024
Юнайтед заяви, че е открил болтове, нуждаещи се от „допълнително затягане“ по време на инспекции на тапата на вратата, която е излязла от самолета на "Аляска еърлайнс".
Частта, която падна, в крайна сметка беше намерена в двора на учител, но болтовете липсваха.
“Възможно е болтовете да са липсвали от самото начало, но може да са се откачили при спускането.” Това заяви председателят на Националния съвет за безопасност на транспорта Дженифър Хоменди в понеделник.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!