М иналата година по това време медийната звезда на "Ню Йорк Таймс" Бен Смит обяви, че се отказва от една от най-желаните длъжности в журналистиката. Внезапното напускане на бившия редактор на BuzzFeed бързо предизвика редица догадки сред медийните наблюдатели и членовете на нюзрума кой ще заеме мястото му. Година по-късно отговорът на този въпрос е също толкова неясен и това пробужда със себе си още повече спекулации относно цялата компания.
Докато Смит продължи да изгражда и стартира Semafor, своя нов медиен стартъп заедно със съоснователя си Джъстин Смит, Times все още не е запълнил старото му място, предава Vanity Fair.
Имената, които се появяват в пространството като претенденти, включват дори лицето на Washington Post (и бивш специален кореспондент на "Vanity Fair") Сара Елисън, бившият водещ на CNN Брайън Стелтър и медийният колумнист на "Пък" Дилън Байърс.
Според източниците и тримата са провели разговори с ръководителите на редакцията. Говори се, че Байърс е водил разговори с ръководството за работата, но в края на миналата година се е оттеглил от надпреварата. Междувременно Стелтър е имал допълнителни срещи с "Times" през последните седмици.
Изненадващо е, че толкова високопоставен пост, който Смит популяризира чрез ежеседмична рубрика, каквато не е имало от ерата на Дейвид Кар, не се заема толкова дълго време. Миналата година вътрешен човек от Times споделя, че напускането на Смит дава възможност за "преосмисляне на фокуса" на характерната му рубрика.
И все пак един от хората, които са разговаряли с Times за позицията останал с впечатлението, че компанията все още се опитва да реши какво да прави с рубриката - и търси колумнист, който да дойде при тях с ясна визия за нея. "Продължаваме да се стремим да запълним позицията", казва говорителят на Times, "но няма какво повече да споделим относно процесът, свързан с подбиране на персонала".
It's been a year since New York Times media columnist Ben Smith gave up one of the most coveted jobs in journalism, and the Times has yet to fill his slot. https://t.co/MwC9D5wRRf
— VANITY FAIR (@VanityFair) January 5, 2023
Междувременно медийното отразяване на вестника е без постоянен редактор, откакто преди около година редакторът Джим Уиндолф се премести на нова длъжност в Стайлс. Междувременно Джо Пламбек, редактор в отдел "Бизнес", редактира голяма част от копията на раздела. Според източник, запознат със случая, изданието се е обърнало към бизнес редактора на Financial Times в САЩ Андрю Еджъклиф-Джонсън за работата на медиен редактор, но самият той отказва коментар.
Определено подборът е труден щом отнема толкова време и е ясно, че се минава през много етапи преди да се вземе решение. Факт е, че Times изглежда не знае каква изобщо иска да бъде рубриката. Това е в ярък контраст с назначението на Смит. Всички тези особености пробуждат въпроса какво се случва с "Ню Йорк Таймс" и смятат ли изобщо да продължават работа в познатия формат или по-скоро ще пристъпят към по-глобални промени?
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!