Т ъй като изменението на климата сее глобален хаос, необходимостта от устойчиви решения става все по-неотложна. В Нигерия частна компания наскоро представи таксиметрова система в стил Uber, съставена от около 200 електрически превозни средства. Компанията казва, че системата е стъпка към по-екологично бъдеще.
Това съобщава кореспондентът на Voice of America (VOA), Емека Гибсън в своя репортаж от Абуджа.
Чиди Еках ръководи операциите в клона на Enviable Transport в Абуджа, компанията, управляваща електромобилите. Фирмата му е пуснала колите за използване в Абуджа и други градове.
Той казва, че тази пионерска инициатива има за цел да подобри градския транспорт, като същевременно се занимава с проблемите, свързани с климата.
"Чрез въвеждането на електрически превозни средства, които няма да отделят въглеродни и други газове, ние гарантираме, че допринасяме за нашата социална отговорност за намаляване на нивото на замърсяване на околната среда“, казва Еках.
Въпреки притесненията, които възпрепятстваха приемането на електромобили в Нигерия – особено притесненията относно превозните средства с ограничен пробег – Бен Идика, диспечер на превози за Enviable Transport, казва, че 400-километровият пробег на напълно заредени електромобили е достатъчен за повечето от пътуванията на компанията.
Той предвижда нарастване на популярността на електрическите превозни средства през следващите няколко години сред нигерийците.
"През следващите няколко години вярвам, че ще имаме повече нигерийци, предпочитащи електрическите превозни средства. Защо казвам това? Ние сме много технологично поколение, при което хората са доста любопитни да намерят алтернативи на вече познатия начин на живот“, посочва Идика.
Тъй като Нигерия преодолява инфраструктурните препятствия, свързани с експлоатацията на електрическия градски транспорт, като изграждането на станции за зареждане, инициативата набира скорост. Това се дължи отчасти на предимствата на електромобилите, включително намалени емисии и замърсяване на въздуха.
Базираният в Абуджа екологичен експерт Джоузеф Ибрахим и Даниел Мантим, специалист по електронна мобилност, казват, че правителството трябва да играе активна роля, ако искат да спечелят общественото одобрение.
"Замърсяваме по-малко и създаваме зелени работни места, а също така се уверяваме, че нашата среда е по-чиста, докато сме в процес на развитие... Това, от което се нуждаем, е да продължим да се застъпваме и да насърчаваме правителството да прави повече и най-важното, ние се нуждаем от подкрепа от частни поддръжници, които да се включат в този преход“, казва Ибрахим.
"Правителствените политики ще извършат дълъг път, за да стимулират хората, които искат да се занимават с електронна мобилност, тези, които искат да сглобяват тези коли, тези, които искат да ги внасят, тези, които искат да купуват“, посочва Мантим.
Нигерия има за цел да постигне нулеви нетни емисии до 2060 г., като част от Плана за енергиен преход от 2021 г. сигнализира за готовност за изследване на по-чисти енергийни решения.
Докато Нигерия върви напред към електрическата мобилност, новаторските решения и стратегическите политики са от съществено значение за отключване на пълния потенциал на електромобилите при оформянето на устойчиво бъдеще.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!