В сички южнокорейски летища ще бъдат задължени да инсталират камери за откриване на птици и термовизионни радари, след като въздушна катастрофа през декември миналата година отне живота на 179 души.
Имплементирането на тези технологии е планирано за 2026 г.
Миналата седмица разследващите обявиха, че са намерили доказателства за удар на птица в самолета Boeing 737-800. Следи от пера и кръв са открити и по двата двигателя на машината.
Разследването на катастрофата – най-смъртоносната на южнокорейска земя – все още продължава. То е съсредоточено върху въздействието на удара с птица, както и върху бетонната конструкция в края на пистата, в която самолетът се блъсна при аварийното кацане.
"Радари за откриване на птици ще бъдат инсталирани на всички летища, за да се подобри ранното откриване на отдалечени птици и да се повишат способностите за реагиране на самолети", заяви Министерството на земята в четвъртък.
Радарите ще засичат размера и движението на птиците, предавайки информацията на ръководителите на полети. Освен това всички летища ще трябва да бъдат оборудвани с поне една термовизионна камера.
Към момента само четири летища в Южна Корея разполагат с такива камери, но не е ясно дали някое от тях има радари за откриване на птици. Властите също така наредиха преместването на места, привличащи птици, като сметища, далеч от летищата.
Миналия месец Южна Корея обяви, че зоните за безопасност на пистите на седем летища ще бъдат адаптирани. Решението бе взето след мащабен преглед на всички летища в страната, иницииран след катастрофата.
Точната причина за инцидента все още не е установена. Въпреки това експерти по въздушна безопасност предполагат, че броят на жертвите можеше да бъде по-малък, ако самолетът не бе ударил бетонната конструкция след аварийното кацане.
На 29 декември самолет на бюджетната авиокомпания Jeju Air излетял от Банкок към международното летище Муан в югозападната част на Южна Корея.
Около 08:57 местно време, три минути след като пилотите осъществили контакт с летището, контролната кула ги предупредила за птица в близост до тях. В 08:59 пилотът съобщил за сблъсък с птица и подал сигнал.
След това поискал разрешение за кацане в обратна посока, но при маневрата самолетът се приземил без да се задейства колесникът. Той преминал извън пистата и избухнал в пламъци, след като се ударил в бетонната конструкция, сочи предварителният разследващ доклад.
Полетните данни и записите от гласовия рекордер в пилотската кабина са спрели четири минути преди катастрофата, което допълнително затруднява разследването.
Сред 179-те пътници на борда на Boeing 737-800 е имало хора на възраст от три до 78 години, като повечето са били на 40, 50 и 60 години. Двама членове на кабинния екипаж са единствените оцелели.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!