И нцидент със самолет по линията София-Истанбул е станал в неделя. След излитането на машината от столичното летище е установен технически проблем и се е наложило управлението на машината да продължи ръчно, съобщава NOVA.
На борда е имало 95 души, като сред тях е имало и голяма българска група, която е трябвало да пътува до Мексико.
Трагичен инцидент с български военен в Босна и Херцеговина
Техническият проблем е бил установен, преди самолетът да излети. По думите на пътниците, е имало проблем, който е бил отстранен, машината е излетяла, но няколко минути по-късно им е казано, че трябва да се извърши кацане.
От РВД веднага са подали сигнал на Националния борд за разследване на произшествия, които са реагирали веднага и са започнали подготвяне за това, че ще има аварийно кацане.
Изпратени са линейки, които да осигурят безопасността на пътниците. Направена е техническа инспекция на машината, како на следващия ден - в понеделник самолетът е излетял отново.
Военен самолет се разби във Филипините, жертви
Пътници, които са били на борда на самолета, разказват за преживяното в социалните мрежи: „Самолетът се наклони супер много на едната страна и луната буквално се виждаше под нас, а не над нас. Самолетът не успя да се изкачи над 1500 м надморска височина и имаше непрестанна турбуленция. След което стюардесата започна да говори бързо, първо на турски език, но се усещаше ясен страх в гласа. Премина на английски и тогава се чу: Отстранете всички лаптопи, телефони, очила, затегнете коланите и застанете в защитна поза. Пригответе се за удар”, пише Крум Атанасов.
Взрив в български самолет във въздуха
„Самолетът направи първи опит за излитане, но след час ни върнаха на гейта. Казаха технически проблем. След още час и половина престой все пак направихме опит за излитане. Излитане, но не съвсем. Самолетът така и не набра достатъчно тяга, летеше на повече от 1500 м. И през цялото време рязко завиваше ту наляво, ту надясно, после с носа надолу после нагоре. Луната през прозореца започнах да я виждам наобратно - ту над крилото, а после под крилото. И след 20 минути полет, виждайки обратно копитото над София, дойде истеричното крещене на пилота „свалете лещите, махнете очилата, пригответе се за удар”, пише друг потребител.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!