П ървият японски пилотен проект за напълно автономно самоуправляващо се превозно средство беше спрян след лек инцидент с паркиран велосипед, съобщиха официални лица.
Това е последният удар по усилията в световен мащаб за популяризиране на превозните средства без шофьори - технология, която може да бъде особено полезна в застаряваща Япония.
Подобното на автобус превозно средство без водач, започна да функционира в Ейхейджи в префектура Фукуи в централна Япония през май, предаде АФП.
Това се случи, след като миналата година Япония разреши използването на самоуправляващи се превозни средства от ниво 4 по обществените пътища, което означава, че те могат да се движат само в ограничен район.
В неделя то удари велосипед, който беше паркиран на пътя, заяви местният служител Норифуми Хирамото.
Никой от четиримата пътници не е бил ранен, а разработчиците на автомобила разследват причината, каза той.
"Спираме експлоатацията, докато не се изясни причината за инцидента", каза той.
Говорител на полицията във Фукуи потвърди, че при инцидента няма пострадали.
Превозното средство, проектирано да избягва препятствия с помощта на сензори и радари, се е движело с максимална скорост от 12 километра в час.
Спирането идва само дни след като калифорнийските власти преустановиха тестовете на автомобили без шофьори като роботакси от дъщерното дружество Cruise на General Motors след поредица от произшествия и други проблеми.
Подобно на други индустриални държави, Япония проучва възможността за допускане на технологии за самоуправление по обществените пътища.
Япония, която обмисля да облекчи забраната за услуги за превоз на пътници, за да облекчи недостига на таксиметрови шофьори, има за цел да разреши използването на автомобили от ниво 4 на 50 места в рамките на три години.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!