Д а се насърчи пазарът на алкохолни напитки – това е необичайната цел на кампанията, започната от данъчната агенция на Япония, информира испанската телевизия "Сеста". Като част от инициативата данъчният орган обяви конкурс за бизнес идеи, приканвайки младежите да предложат планове за съживяване на сектора и стимулирането на търсенето на алкохолни напитки сред хората на тяхната възраст, предаде БТА.
Japan urges its young people to drink more to boost economy https://t.co/7NrmhlIEbh
— BBC News (World) (@BBCWorld) August 18, 2022
Самият сайт на конкурса, който е озаглавен "Саке, Вива!" (Sake Viva!),
предупреждава, че националният пазар на алкохолни напитки се свива, което японската данъчна служба отдава на спада в раждаемостта и застаряването на населението, както и на промяната в начина на живот, настъпила заради пандемията.
По тази причина конкурсът приканва младите хора на възраст между 20 и 39 години
да предложат собствени бизнес планове за популяризиране на традиционни японски алкохолни напитки като саке, шочу, авамори, бира, уиски, вина и ликьори.
По-конкретно се търсят предложения за нови услуги и методи за популяризиране,
за да се стимулира търсенето сред младите хора на продукти и дизайни, основаващи се на новите стилове на живот и промяната на вкусовете след COVID-19. Това включва и нови методи за продажба посредством изкуствения интелект и метавселената, както и идеи за подобряване на стойността на алкохолните напитки чрез обозначение за географски произход. Срокът за подаване на предложенията е до 9 септември.
Потреблението на чист алкохол на човек от населението в Япония е 8,81 литра годишно,
по данни на Световната здравна организация. Японските данъчни власти свързват нивото на потребление на алкохол с възрастта на сънародниците си. Този въпрос буди безпокойство в една страна, в която хората над 65 години са 28,8 на сто от населението.
Непознатата Япония: Фотоизложба за маршрута Шикоку Хенро (ВИДЕО)
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!