Г ерманската водеща авиокомпания Lufthansa беше глобена с 4 млн. долара от Министерството на транспорта на САЩ заради обвинения в дискриминация срещу група еврейски пътници.
Регулаторният орган заяви във вторник, че Lufthansa е забранила на 128 души, носещи традиционно ортодоксално еврейско облекло, да се качат на борда за свързващ полет в Германия, докато са пътували от Ню Йорк до Будапеща през май 2022 г.
U.S. Fines Lufthansa Record $4 Million For Allegedly Discriminating Against Jewish Passengershttps://t.co/dy731D6kiI pic.twitter.com/bw1DiXwmro
— Forbes (@Forbes) October 15, 2024
„Въз основа на предполагаемото неправомерно поведение на някои пътници“, заяви Министерството на транспорта, служителите на Lufthansa „са се отнесли към всички тях като към една група и са им отказали качване на борда“, въпреки че много от пътниците не са се познавали и не са пътували заедно.
Твърди се, че някои лица от групата са нарушили политиката на авиокомпанията с облеклото си.
Санкцията е най-голямата, налагана някога от Министерството на транспорта срещу авиокомпания за нарушение на гражданските права.
„Никой не бива да се сблъсква с дискриминация, когато пътува, и днешното действие е ясно послание към авиоиндустрията, че сме готови да разследваме и да предприемем действия, когато се нарушават гражданските права на пътниците“, заяви в изявление министърът на транспорта на САЩ Пийт Бутигиг.
Посланик Дебора Липщадт, специален пратеник на администрацията на Байдън за борба с антисемитизма, заяви пред NBC News през 2022 г., че подробностите за начина, по който авиокомпанията се е отнесла към пътниците, са „невероятни“.
Lufthansa, Germany's largest airline, has been fined a record $4 million for allegedly discriminating against Jewish passengers.https://t.co/VMxrUNoaBO
— The Jerusalem Post (@Jerusalem_Post) October 15, 2024
В изявление от вторник авиокомпанията заяви, че е оказала пълно съдействие на Министерството на транспорта при провеждането на разследването и че си е партнирала с Американския еврейски комитет след инцидента.
По това време превозвачът се извини за инцидента, като заяви, че има „нулева толерантност към расизма, антисемитизма и дискриминацията от всякакъв вид“.
През 2022 г. Липщат заяви: „Ако някоя авиокомпания беше направила това, щеше да е възмутително. Но ужасната, ужасна ирония, че това идва от германската национална авиокомпания, беше възмутителна.“
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!