А втомобилната индустрия в Германия е произвела само 4,7 милиона коли през 2019 г., съобщиха от браншовата федерация VDA. Това е спад с 9% на годишна база и най-малкия брой от 1997 г. насам.
„По-слабото международно търсене” стои зад свиването на производството, посочват от VDA, като се добавят и влиянието на технологичните промени, както и ограниченията на емисиите, които усложняват условията за германските производители на автомобили - традиционен стълб на най-голямата икономика в Европа.
2020 ще е годината на електромобила
Наистина продажбите на коли в световен мащаб намаляват и то в момент, когато компаниите вливат милиарди долари в нови технологии като автономно шофиране и електрически двигатели. Последните са по-лесни за сглобяване и изискват по-малко работници и по-малко части.
Това засяга негативно производителите на автомобилни компоненти – от „Континентал”, до „Бош”. Компаниите в сектора през последните седмици обявиха, че ще съкратят десетки хиляди работни места.
Натискът идва най-вече от Китай, от където мащабните държавни програми за стимулиране на производството и покупките на електрически автомобили притискат традиционните производители в цял свят да изоставят двигателите с вътрешно горене.
Идва криза, водещ икономист: Рецесията е неизбежна
Съществува усещане, че мощната автомобилна индустрия на Германия, в която работят над 835 000 души, е изправена пред далеч по-мащабни промени от поредния икономически цикъл.
Нарастващата популярност на електрическите превозни средства може да доведе до промяна в баланса на силите в глобалния автомобилен бизнес, което би имало дългосрочни последици за германските компании.
ЕК одобри 3,2 млрд. евро за развитието на е-мобилността
Засега продажбите на електрически автомобили представляват малък дял от глобалния пазар, но растат бързо. През октомври миналата година, заедно с колите с хибридни двигатели, те формират почти 10% от регистрациите на нови автомобили в Европа, по данни на JATO. В САЩ делът на електрическите коли е само 4%. Но продажбите им в Европа са нараснали с 40% през миналата година при иначе стагниращ пазар.
Ако тенденцията продължи, това ще е проблем за стотиците доставчици, които правят части за двигатели с вътрешно горене.
Германия за малко избегна рецесията през 2019 г., но индустриалното производство в страната намалява постоянно от началото на 2018 г. насам.
Industry data showed that car-makers built just 4.7 million cars in Germany in 2019, squeezing production to its lowest level since 1997 as US-China trade tensions sapped vital foreign market pic.twitter.com/FR5YZnxNNB
— DD India - English News (@DDIndiaLive) January 6, 2020
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!