Г ерманският автомобилен гигант "Фолксваген" регистрира своя фирма за производство в град Маниса, в близост до Измир, предаде Анадолската агенция като се позова на официалния търговски регистър.
Фирмата се казва "Volkswagen Turkey Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.S."
Нейният капитал е 943,5 милиона турски лири или 164,46 милиона долара.
Компанията в Западна Турция е основана да проектира, произвежда, сглобява, продава, внася и изнася автомобили, камиони и всякакви моторни и транспортни превозни средства и техните части и компоненти.
Йенс Калербах и Юргер Унзер са членове на борда на компанията.
В надпреварата за нов завод на автомобилния гигант участваше и България.
DW: Ето защо Фолксваген предпочита Турция
"Фолксваген" проучваше възможностите за нов завод в Източна Европа, като България бе една от страните, разглеждани като възможност, заедно с Турция, обобщава Ройтерс.
Миналата седмица в Берлин член на борда на германския автомобилен производител заяви пред репортери, че компанията е близо до решението да изгради новия си завод в Турция.
Говорител на "Фолксваген" обясни пред Ройтерс в сряда, че компанията все още се намира в последната фаза на преговори и не е взела окончателното си решение.
Сделката с Турция може да се разглежда като политически противоречива, като се има предвид притесненията на Европейския съюз по отношение на това, което вижда като ограничаване свободата на словото и с правата на човека в страната на президента Реджеп Ердоган. Като аргумент от "Фолксваген" са посочили, че Турция е кандидат за членка на ЕС.
Евродепутати: Фолксваген се опитва да печели, но във вреда на България
Сърбия: Вучич огорчен, че "Фолксваген" отива в Турция; Меркел: И Борисов се оплаква
Борисов: И без "Фолксваген" си направихме огромна реклама
Новината, че "Фолксваген" планира да открие нова фабрика в Източна Европа, а потенциалните местоположения са България, Турция и Румъния, бе съобщена през ноември 2018 г.
На 18 ноември шефът на "Фолксваген" Херберт Дайс заяви, че производителят на автомобили търси място за нова фабрика в Източна Европа, където да започне да сглобява "Шкода" и "Сеат" след 2022 г.
В завода се планира да работят между 4000 и 5000 служители. Като се предвижда на поточните линии да се сглобяват "Шкода Карок" и "Сеат Атека".
Причината за тези действия на "Фолксваген" е преминаването към производство на електрически коли, в което се планира да бъдат инвестирани 34 млрд. евро до 2022 г. Те ще се сглобяват в заводите в Германия.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!