А втомобилният концерн "Фолксваген" (Volkswagen) обяви днес официално, че е отложил решението си за строителството на нов завод в Турция, предаде Франс прес. Компанията е "обезпокоена" след началото на турската офанзива в Сирия.
"Решението за новия завод бе отложено от борда на директорите", каза говорител на автомобилостроителя. "Следим ситуацията отблизо и наблюдаваме текущото развитие с безпокойство", добави той.
Германският вестник "Ханделсблат" оповести по-рано новината за отложеното решение на фона на международните критики срещу военната операция на Турция в Северна Сирия и опасенията от възможни неблагоприятни последици за репутацията на компанията.
Концернът преговаря с турската страна за изграждането на завод в близост до град Измир. След началото на турската операция в Сирия обаче ръководството на VW не бърза да подписва договора за строителство, отбелязва изданието.
"Фолксваген" може да бъде глобен до 1 млрд. евро, ако избере Турция
"Ние наблюдаваме ситуацията с голяма предпазливост", заяви говорител на "Фолксваген" пред Handelsblatt.
На родния пазар стъпва нова автомобилна марка
На 9 октомври турският президент Реджеп Ердоган обяви началото на операция „Извор на мира” в Северна Сирия срещу Кюрдската работническа партия и терористичната група ИДИЛ.
Ще сезираме Европейската комисия за неспазването на правилата на общия пазар от Турция. Това заяви президентът на България в периода 2012-2017 г. и председател на Автомобилния клъстер в България Росен Плевнелиев - вижте още във видеото
Евродепутати: Фолксваген се опитва да печели, но във вреда на България
В новия завод в Маниса, разположен близо до пристанището Измир, е запланувано да се произвеждат новите модели „Пасат” и „Шкода Супърб”. Фолксваген ще инвестира в завода 1 милиард евро. С планираните 4000 служители, след 2022 г. заводът трябва да произвежда 300 000 автомобила годишно. За целта „Фолксваген” регистрира дъщерна фирма в Маниса с капитал от 150 милиона евро.
България предлагаше на VW голяма индустриална зона извън София, близо до летището. Теренът на бившия металургичен завод принадлежи на българската „Първа инвестиционна банка” и австрийската компания за недвижими имоти „Соравиа” (Soravia). Българският министър-председател Бойко Борисов обеща да покаже на VW, че ще бъде „най-лоялния партньор на най-големия автомобилен гигант в света”. Премиерът се позова на доброто местоположение за германските инвеститори и много ниските данъци.
Автомобилната индустрия е един от малкото процъфтяващи сектори в България. Според автомобилната асоциация Automotive Cluster България, 65 000 служители в 220 производствени предприятия генерират оборот от 5 милиарда евро. Най-известните инвеститори включват автомобилни доставчици като Magna, Grammer, Festo или Kostal. В страната се произвежда софтуер за Мерцедес - Бенц или спирачки за Порше. Според експерти, автомобилната индустрия България генерира около 10 % от брутния вътрешен продукт.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!