Г ерманската партия "Зелените" излиза от преговорите с консервативния блок Християндемократически съюз/ Християнсоциален съюз (ХДС/ХСС) за съставяне на управляваща коалиция, съобщи генералният секретар на ХДС Херман Грьое.
След провелия се в Берлин втори кръг на предварителните преговори, който продължи осем часа, "Зелените" са установили наличието на
съществени разногласия между тях и християндемократите
на канцлера Ангела Меркел по ключови въпроси.
Грьое отбеляза, че ХДС/ХСС сега има намерение да се концентрира върху "проучвателната" среща със социалдемократите, която е насрочена за четвъртък.
След отпадането на варианта за коалиция със "Зелените"
единствената възможност остава съставянето на "широка коалиция"
на ХДС, ХСС и Германската социалдемократическа партия (ГСДП). В случай че консервативният блок и социалдемократите не стигнат до споразумение и сложат край на преговорите, вероятно ще се стигне до повторни избори.
Германия е блокирала въвеждането на по-строги правила за вредните емисии на автомобилите в ЕС, след като ХДС на канцлера Меркел получил голямо дарение от трима основни акционери в БМВ, предаде Асошиейтед прес.
По настояване на Германия вчера министрите на околната среда от ЕС отложиха приемането на предложените правила за вредните емисии, които по план трябва да влязат в сила през 2020 г.
ХДС заяви, че
дарението в размер на 690 хил. евро от миналата седмица,
направено от Зузане Клатен, майка ѝ Йохана Квант и брат й Щефан Квант "няма абсолютно никаква връзка с каквото и да било отделно политическо решение".
Семейство Квант обаче държи почти половината от акциите на мюнхенския автомобилен концерн БМВ, чиито луксозни модели отделят доста над предложеното ограничение от 95 грама въглероден диоксид на километър, отбелязва Асошиейтед прес.
Опозиционната партия "Левите" изтъкна днес дарението като доказателство за доста близки отношения между канцлера и германските автомобилни производители, добавя агенцията.
Германия традиционно не подкрепя твърде високи ограничения на вредните емисии ниво ЕС, тъй като нейната автомобилна промишленост е с доста по-развит сегмент на луксозните и спортни автомобили, за разлика от тази на нейните съседи.
Берлин също така стриктно защитава статуквото по някои аутобани в страната да няма ограничение на скоростта - независимо че това далеч не е свързано с горивна икономичност или с особено полезни последствия за околната среда, имайки предвид по-високите нива на вредни емисии, отделяни от автомобилите при високи скорости.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!