Над 50 продукта и хранителни добавки се предлагат на пазара, придружавани от реклама за здравословния им характер, но тази реклама не е подплатена с конкретни научни доказателства.
Това е било установено по време на разследване на територията на цяла Европа, извършено от Европейския орган за безопасност на храните (EFSA), съобщава в. "Таймс".
Сред гореспоменатите 50 продукта са сокът от червена боровинка на "Оушън спрей", или черният чай на "Липтън" - марка, която е собственост на компанията "Юниливър", както и някои пробиотични добавки.
Техните производители твърдят, че от тези продукти има конкретни ползи за човешкото здраве, но тези ползи не са научно доказани, е показало разследването на европейския орган.
В хода на разследването внимателно са били проучени и добавки, съдържащи рибено масло, за които се твърди, че подобряват растежа на мозъка на бебетата и децата.
Европейският орган е отхвърлил в хода на разследването повечето от твърденията на производителите за полезното действие на тези продукти.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!