Ац циацията КОДИЧИ (Център за правата на гражданите)
разпространи днес протестна декларация срещу използването в
Италия на лични автомобили с чуждестранна регистрация,
управлявани от италианци, които се ползвали с различни
"привилегии" - от ниски застраховки и пътни данъци до
безнаказано нарушаване на правилата за движение.
Увеличава се броят на жителите на Рим, които закупуват
автомобили главно в Румъния, България и Полша.
Те го правят, за
да спестят от разходите за застраховка и данъци, както и
спокойно да минават на червен светофар, да навлизат в
централните градски зони без електронен пропуск и да паркират
безплатно, защото и да им бъде наложена глоба, практически е
много сложно да бъдат издирени в чужбина и Римската община
въобще не занимава с подобни случаи, се изтъква в протеста.
Представител на КОДИЧИ се внедрил като потенциален клиент на
румънския пазар и разкрил механизма за закупуване и регистрация
на кола.
Процедурата е законна и автомобилът се регистрира на
името на румънски гражданин, като свободно може да се движи в
страните от ЕС.
Действителният италиански собственик
спокойно
може да го кара в Италия, но плаща само 130 евро за застраховка
и 70 евро за данък.
Според националния секретар на КОДИЧИ Ивано Джакомели тази
практика е незаконна, защото застрахователното покритие е
минимално и в случай на автопроизшествие чуждестранните
застрахователи изплащат само щетите на автомобилите, но не и на
трети добросъвестни лица.
В Рим ежедневно циркулират около 3 милиона моторни превозни
средства.
През 2010 година автопроизшествията на коли с
чуждестранна регистрация, управлявани от италианци, са били 20,
през следващата година нарастват на 80, а през 2012 година са
71.
В претоварения римски трафик толкова автопроизшествия се
регистрират на ден, а често и само през върховите часове.
Изглежда асоциацията КОДИЧИ волно или неволно защитава нечии
други интереси, а не тези на потребителите.
По данни на
Националното управление за гарантиране на конкуренцията и
пазара, повече известно като Антитръст, италианските
автомобилисти плащат двойно по-високи застраховки от тези във
Франция и Португалия, със 70 процента повече от Холандия и с 80
на сто по-високи от Германия.
Вместо да подгони италианските застрахователни компании,
които доказано работят в картел, КОДИЧИ заплашва, че посредством
членството си в Европейската организация на потребителите в
Брюксел (BEUC, основана през 1962 г.) ще лобира срещу
утвърдените от самия ЕС права за свободно движение на хора,
стоки и капитали.
По-рано днес стана ясно, че италианските власти от северния град Алба, област
Пиемонт, са разбили
престъпна мрежа, чрез която италиански автомобили били
снабдявани с български номера.
Целта била по този начин да се пести от
застраховки, данъци и такси, които в Италия са няколко пъти по-високи.
Според
медиите след операция "Суперкар" на карабинерите от Алба се стигнало до
поставяне под запор на 22 луксозни коли от рода на Мерцедес, Ауди, БМВ.
51 души, сред които италианци, румънци и македонци, се разследват по
случая по обвинения за фалшифициране и измама.
В Италия спестяват от данъци и застраховки с коли български номера
По-рано днес стана ясно, че италианските власти от северния град Алба, област Пиемонт, са разбили престъпна мрежа, чрез която италиански автомобили били снабдявани с български номера
30 март 2013, 14:07
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!