Р уският президент Владимир Путин посреща с неодобрение използването на лика му за търговски цели, заявява пред „Известия“ прессекретарят му Дмитрий Песков.
Образът на Путин, признат от „Форбс“ вече втора поредна година за най-влиятелния човек в света, вълнува и руските, и чуждестранните предприемачи.
Негови портрети украсяват модна в момента колекция тениски с надпис „Всичко е наред“, а преди месец бе представена и колекцията „Родина“, включваща облекла с лика на президента.
В Йерусалим има заведение „Путин бар“, а в сръбския град Нови Сад – кафе „Путин“.
Името и ликът на руския държавен глава са включени освен това в логото на златни и титанови смартфони, калъфи за други електронни устройства, чаши, стенни часовници, магнити и подложки за мишки, изрежда всекидневникът.
Не трябва да се забравя и успешната руска алкохолна марка „Путинка“.
Заводът производител на тази водка „Кристал“ e тясно свързан със структурите на милиардера (и приятел на президента) Аркадий Ротенберг и семейството му, сочи разследване на „РБК дейли“.
В интервю за американското списание „Форбс“ през 2012 г. обаче Ротенберг заяви, че не пие водка, а вино, и отрече да има какъвто и да било интерес към руската спиртна индустрия, напомня вестникът. Според него сегашният собственик на марките „Путинка“, „Путинка перцовая“ и др. е кипърската офшорка „Ермира“, свързана с фирми на Аркадий Ротенберг. А притежателят на „Ермира“ Владислав Копилов поддържа бизнес отношения с предприемача Сергей Ролдугин, също смятан за приятел на Путин.
Разцветът на марката в Русия датира от 2004-2005 г., когато във федерацията се продаваха годишно към 4 милиона декалитра „Путинка“, пише изданието. Предполага се, че печалбите от алкохола тогава са достигали 800 милиона рубли годишно, а сега – до 300 милиона.
През годините на пазара се появиха и не дотам луксозни стоки с лика на президента. На пазара в Сибир например беше пуснато консервирано ястие, наречено „Чудо със зеле и гъби Путин“, имаше и руло от месо „Слава на Путин“ и дори пакет райграс „Путинская“.
До момента нито Путин, нито негови представители не бяха дали оценки за маркетинговия бум, свързан с името на президента. Дмитрий Песков е заявявал, че самият държавен глава не носи дрехи със собствения си лик, добавя „Известия“.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!