Н ови правила за автомобилното движение в Париж. От днес всички моторни превозни средства, дори тези с чуждестранна регистрация, ще трябва да носят винетка с различни цветове, които показват в каква степен превозното средство замърсява въздуха, предаде АФП.
Париж е първият град във Франция, който въвежда тази мярка за борба със замърсяването. Целта е да се спират от движение най-замърсяващите автомобили в пиковете на замърсяване на въздуха. Цветовете вървят от зелено за „нулева емисия“ (коли с електричество или водород), през виолетова единица (Евро норми 5 и 6 бензин) до сива петица (Евро 2 дизел).
Общината си поставя за цел да намали наполовина колите в столицата
и да забрани дизеловите коли до 2020 г. Превозни средства, регистрирани преди '97-а година, остават без винетка и извън движение в делничните дни от 8 часа до 20 часа.
Световната банка: Смърт във въздуха
От септември 2015 г. в Париж беше забранено движението на камиони и автобуси на повече от 15 години. В пиковете на замърсяване се въвежда диференцирано движение, тоест най-замърсяващите коли ще остават по гаражите, а по-малко замърсяващите ще продължат да се движат.
Според министерството на околната среда са поискани 2,5 млн. винетки на цена 4,18 евро, колкото струва отпечатването. Глобите за нарушители ще са между 68 и 135 евро.
В Париж всеки ден се движат около 600 хил. моторни превозни средства, в това число 100 хил. тежкотоварни и 100 хил. двуколесни.
Междувременно
в Осло се вземат още по-сериозни мерки.
Там от вторник се забранява движението на дизелови коли в опит да спре силното замърсяване на въздуха. Тази мярка среща разнопосочни реакции сред шофьорите, които преди няколко години бяха насърчавани да си купуват именно автомобили с дизелови двигатели.
Забраната, която ще важи за общинските пътища, но и за големи национални шосета, пресичащи норвежката столица, ще важи до четвъртък, когато се очаква подобряване на атмосферните условия, съобщи общината на Осло.
Нарушителите на забраната ще бъдат глобявани с 1500 крони (166 евро).
За първи път Осло въвежда такава забрана, чийто принцип бе одобрен през февруари 2016 г. от мнозинството общинари, сред които има лейбъристи и еколози. Макар да отделят по-малко въглероден диоксид, дизеловите двигатели изхвърлят повече азотен диоксид.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!