Ф ренският железопътен оператор Ес Ен Се Еф (SNCF) е поръчал 2000 нови влака на стойност 15 млрд. евро, които обаче се оказаха прекалено широки за пероните на голяма част от френските гари, пише Би Би Си.
Гафът принудил компанията да ремонтира всички платформи, по които минават техните влакове. Тези реконструкции струват допълнително още 50 млн. евро, като е възможно разходите да нарастнат.
Тесните за новите мотриси перони, които предстои да бъдат ремонтирани, са над 1000 в цяла Франция.
Грешката е допусната заради некоректно подадени данни за размера на пероните от Френската държавна железница - Ер Еф Еф (RFF). Служители на оператора измерили перони, построени преди по-малко от 30 години, като пренебрегнали факта, че много от действащите платформи са били построени преди повече от 50 години, когато влаковете били с по-малки габарити.
Транспортният министър на Франция Фредерик Кувилер обвини „абсурдната влакова система“ за проблема.
„Когато разделиш влаковият оператор от компанията, става това“, коментира Кювилие.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!