В деня на самолетната катастрофа във френските Алпи вторият пилот Андреас Лубиц, смятан за виновник за инцидента, не е трябвало да бъде на работа.
Той е имал болничен лист, но документът е бил открит скъсан в кофа за боклук при обиска в дома на Лубиц, съобщи прокуратурата в Дюселдорф.
Пилотът е скрил от работодателите си свое психическо заболяване, казват още от прокуратурата.
При обиска обаче не са били открити нито прощално писмо, нито документи, които биха могли да насочат разследващите към евентуални политически или религиозни мотиви за действията му.
По-рано днес немският таблоид "Билд" писа, че Лубиц е имал
емоционални проблеми, свързани с приятелката му
(виж негови снимки). Смята се, че 28-годишният мъж е преживявал криза във връзката си седмици преди катастрофата или се е опитвал да преживее евентуалната им раздяла.
Двойката е била сгодена и е трябвало да се ожени догодина, като двамата са живеели в апартамент в Дюселдорф, който германската полиция претърсва четири часа.
Разкрито беше също, че пилотът продължавал да ходи на психолог допреди катастрофата със самолета.
Той е бил фитнес маниак, страдал е от депресия и изтощение, които са задържали кариерното му развитие. Въпреки това обаче той е минал всички психологически тестове и е бил смятан за годен да управлява самолет.
Спортна натура, много компетентен, мечтаещ да лети -
с такива думи познати и приятели описаха Лубиц, разказва АФП. "Той беше млад и по-скоро нормален човек, харесваше живота си", казва 66-годишният Клаус Радке, президент на авиоклуба ЛСЦ Вестервалд в малкото западногерманско градче Монтабаур, където Лубиц се учил да лети като юноша. Там той живеел в част от къщата на родителите си.
Съседи на семейството описват Андреас като спортен тип, който обичал бягането. В местни състезания той дори се класирал на водещи места.
"Не мога и не искам да вярвам. Много съм шокиран. Срещах го рядко, но той беше винаги любезен и приятелски настроен. Не знам дали е бил в депресия, дали е бил болен, никога не съм чувал за по-специални проблеми с него или със семейството му", казва 23-годишния Йоханес Росбах, жител на градчето.
Според ръководството на "Луфтханза", компанията майка на "Джърмануингс", Андреас е започнал да учи за пилот през 2008 г., като подготовката е била извършвана към "Луфтханза" в Бремен. Той е завършил учението през 2012 г., преди да бъде назначен в "Джърмануингс" през септември 2013 г.
Той е имал 630 часа пилотиране зад гърба си
и през 2013 г. е получил сертификат от Американското управление за гражданско въздухоплаване. Според компанията Андреас е преминал психологически изследвания, предвидени в обучението му. Той обаче е преустановил за няколко месеца учебния си процес. Ръководството на "Луфтханза" отказа да отговори на въпроса дали това е било евентуално по медицински причини.
В изявление по повод катастрофата авиоклубът в Монтабаур написа по адрес на Андреас, че той е бил запленен от летенето и като станал пилот, осъществил мечтата си. Това изявление обаче беше публикувано преди разкритията за предполагаемата му роля в катастрофата.
Според записите от "черната кутия" катастрофата на самолета, в която загинаха 149 души, е резултат от умишлените действия на втория пилот.
Смята се, че той се е заключил в кабината, за да не пусне командира на екипажа, и е започнал да снижава самолета, след което го е разбил в планината.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!