П илотските кабини в гражданските полети да могат да бъдат отваряни отвън при извънредни обстоятелства.
Tакова изискване е въвела Европейската агенция за безопасност във въздухоплаването, съобщи Европейската комисия.
То се отнася за въздушните превозвачи в ЕС.
Припомняме, че германският в. "Билд" съобщи, че капитанът, заключен извън пилотската кабина на самолета на "Джърмънуингс", който се разби във Френските Алпи, е използвал брадва в опит да влезе отново. От превозвача заявиха, че брадвата действително влиза в спасителното оборудване на самолета, но не потвърдиха използването й.
Пояснението на ЕК е свързано с издадените препоръки в края на миналата седмица, когато агенцията настоя, без да задължава, в пътническите пилотски кабини винаги да има "четири очи".
Това на практика означава, че дори единият пилот да напусне по необходимост, друг член на екипажа трябва да заеме мястото му вътре.
Според задължителните правила в ЕС
пилотите в гражданските полети не могат да получат сертификат за медицинска годност, ако страдат от психическо заболяване. Te преминават първоначален лекарски преглед, включително при психолог и психиатър, а след това документът им се подновява на основата на постоянни прегледи.
ЕС забранява на кандидат-пилот с медицински картон, в който присъства претърпяно или продължаващо психическо разстройство, да получи право да лети. Това се отнася до психически проблеми, "които биха могли да попречат на сигурното изпълнение на пилотската работа".
Оценката на здравословното състояние на европейските пилоти, включително и психологическата и психиатричната им пригодност, се прави от независими лекари, определени от властите в държавите членки на ЕС.
Авиокомпаниите имат задължението да проверяват валидността на пилотските сертификати за годност, издавани от проверяващите комисии.
Всеки пилот е длъжен да се откаже
от изпълнението на полет, ако не се чувства в състояние да работи.
Правилата в ЕС изискват кандидатите за постъпване в екипаж да бъдат проверявани, преди да получат служебни карти. Тези проверки включват криминални регистрации и трудови книжки. Данните от тях се подновяват поне веднъж на пет години.
Междувременно след трагедията със самолета А320 все повече компании обявяват самостоятелно решението си да въведат правилото за двама души в пилотската кабина, въпреки че няма международно правило за такава практика във въздушния транспорт.
Последните от тях са двете големи авиокомпании от района на Персийския залив - "Емирейтс" и "Етихад еъруейз".
Преди тях подобно правило вече въведоха британските "Ийзи джет", "Върджин Атлантик", "Джет 2", "Монарх", "Флайби", "Райънеър", норвежката "Норуиджън еър шатъл", германските "Луфтханза", "Кондор", "Еър Берлин" и "Туифлай", канадската "Еър Канада".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!