Европейската комисия даде началото на нова кампания за реклама на консумацията на плодове и зеленчуци, след като паниката около бактерията убиец Е.коли отказа много европейци от прясната салата, предаде ДПА.
"Какво влиза в менюто това лято? Плодове, зеленчуци и пак зеленчуци!" гласи рекламният плакат, на който, заснети колоритно, се мъдрят маруля, чушки, домати, зеле, патладжани, броколи и тиквички.
"Вече знаем със сигурност, че краставиците, доматите, чушките, тиквичките и пр. нямат нищо общо с кризата (предизвикана от Ешерихия коли)," продължава текстът на рекламата, напомняйки на читателите, че здравословната храна трябва да включва поне 400 г плодове и зеленчуци дневно.
Комисията е подготвила и аудиовизуален пакет, който предоставя на телевизиите в ЕС, включващ уверенията на производители и официални лица, че продуктите са безвредни.
Най-малко 50 души починаха тази година в резултат на епидемията на опасния щам на Е.коли в Германия.
В крайна сметка бе установено, че египетски кълнове са предизвикали заразата, но преди това бяха набедени испански краставици и други зеленчуци.
Това принуди производителите да изхвърлят тонове от продукцията си и много от тях фалираха.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!