15 а виокомпании и 22 интернет сайта, продаващи самолетни
билети, продължават да мамят потребителите с лъжливи оферти, показва проучване, публикувано днес от Европейската комисия.
Въпреки наредбите на комисията, някои европейски авиокомпании продължават да предлагат на клиентите си лъжливи или объркващи тарифи.
Меглена Кунева, еврокомисарят по въпросите на
потребителите, представи днес два списъка - на безупречните
авиокомпании и на компаниите, които са се ангажирали да поправят установените
проблеми - лъжливи или объркващи тарифи, нередности в договорните клаузи или
липса на предлаганите оферти.
Например полет Париж-Монреал "на промоция" днес
според сайта на голяма европейска авиокомпания струва 423,49 евро. В
действителност цената на полета възлиза на 937 евро в момента на завършване на транзакцията, след
като бъдат добавени таксите и разходите.
Сред компаниите предоставили гаранции, че ще поправят съществуващите проблеми, е и България Ер
В този списък се появяват още Луфтханза, Малев Еърлайнс, както и популярните нискобюджетни авиокомпании Изиджет, Уизеър и Райънеър.
"Европейският закон предвижда всички
пътници да имат достъп до реалната цена, за да плащат в пълна прозрачност",
предупреди Комисията миналата година и призова компаниите към сътрудничество.
Първото разследване през май 2008 г. е показало, че 137 интернет сайта продаващи
билети онлайн, или един на всеки три, имат проблеми.
"Неприемливо е един на
всеки трима потребители да бъде мамен, въвеждан в грешка или дезориентиран",
заяви тогава Кунева и поиска от нарушителите да се поправят до май 2009 г.
Една
година по-късно 115 от 137 сайта са изпълнили изискването, но остават още 22, за
които Кунева може да обяви наказателни мерки.
Разследването за практиките на 76
авиокомпании показало, че 52 от тях вече спазват правилата или са се ангажирали
да го направят бързо, и остават 15 "проблемни" авиокомпании.
Еър Франс-КЛМ и Бритиш Еъруейз не фигурират в нито един от двата
списъка, причините за което не са известни.
Компаниите, които вече отговарят на изискванията на Брюксел, са:
Air Malta
Blue1
bmi
bmibaby
Estonian Air
Finnair
Iberia
Malmö Aviation
SAS
Sata Air Açores
Sata International
Spanair
TAP
Tarom
TUIfly
Virgin Atlantic
Според списъка компаниите, които предоставят гаранции, че ще поправят съществуващите проблеми, са:
Adria Airways
Aegean Airlines
Aer Arann
Aer Lingus
Air Berlin
Air Europa
Air One
Alitalia
Austrian Airlines
Binter Canarias
Blue Air
Brussels Airlines
Bulgaria Air
Carpatair
Cimber Sterling
Condor
Cyprus Airways
Cyprus Turkish Airlines
Czech Airlines
Delta Air Lines
EasyJet
Finncomm Airlines
Flybe
LOT
Lufthansa
Luxair
Malév Hungarian Airlines
Meridiana Air
Norwegian Air Shuttle
Pegasus Airlines
Ryanair
Skyways
Swiss
transavia.com
VLM Airlines
Wizz Air
15 авиокомпании и 22 сайта мамят клиентите си
Меглена Кунева представи днес списък на безупречните авиокомпании и на компаниите, които са се ангажирали да поправят установените проблеми
14 май 2009, 16:39
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!