Органите на ЕС за защита настояват собственика на Facebook - Meta, да предприеме действия, за да успокои опасенията на европейските потребителски групи относно защитата на личните данни.
В противен случай ще бъдат предприети допълнителни действия, предаде АФП.
(Видеото по-горе: Има ли риск за данните и паролите на потребителите след срива на Facebook)
Стартирала в края на миналата година, системата на Meta означава, че потребителите трябва да плащат, за да избегнат събирането на данни. В противен случай трябва да се съгласят да споделят личните си данни с Facebook и Instagram, за да продължат да използват платформите безплатно.
Европейски потребителски групи, включително във Франция и Испания, подадоха жалби до мрежата на органите за защита на потребителите (КЗП) във връзка с модела „плати за поверителност“.
Сега националните органи за защита на потребителите в Европа изпратиха писмо до Meta, в което предупреждават, че въвеждането на модела потенциално може да се счита за несправедливо и противоречащо на закона.
Съществуват опасения, че Meta е заблуждавала или обърквала потребителите с езика си, различните екрани и други практики при въвеждането на новата схема.
Meta има срок до 1 септември да отговори на писмото и да предложи решения. Регулаторните органи на ЕС в Европейската комисия координираха действията с мрежата на КЗП.
„Ако Meta не предприеме необходимите стъпки за решаване на повдигнатите опасения, органите на КЗП могат да решат да предприемат мерки за изпълнение, включително санкции“, се казва в изявление на комисията.
Meta се сблъска с ожесточен контрол върху модела на фона на опасенията за неприкосновеността на личния живот на потребителите.
По-рано този месец регулаторните органи на ЕС обвиниха Meta, че нарушава новите правила на блока за конкуренцията с модела, който според Брюксел налага „двоичен избор“ на потребителите.
Ако нарушението се потвърди, това може да означава големи глоби за американския гигант. Говорител на Meta защити модела, настоявайки, че той се придържа към правилата.
„Абонаментите като алтернатива на рекламата са утвърден бизнес модел в много индустрии. Абонаментът без реклами следва указанията на най-висшата съдебна инстанция в Европа и ние сме уверени, че той е в съответствие с европейската регулация“, каза говорителят.
Европейската организация на потребителите приветства последния ход срещу инициативата на Meta.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!