Е вропейският съюз обмисля нови правила за възрастните шофьори. Те са насочени към подобряване на пътната безопасност.
Една от основните промени е шофьорите над 65 години е да преминават задължителни психологически тестове.
Безразсъдно шофиране: Пореден водач качи клип, на който кола се движи с 209 км/ч
Над 40 години стаж зад волана има Красимир Ценов от Монтана. На почти 66 години е и няма нито едно нарушение на пътя. Подкрепя идеята за новите мерки към по-възрастните шофьори.
„Над 65-годишна възраст хората имат разни заболявания и от това зависи дали могат да карат, да се контролират. Аз познавам шофьори, които са над 80 години и още карат, което е много неприятно и опасно“, обясни той пред NOVA.
Според него трябва да се обърне по-голямо внимание на младите шофьори.
„Катастрофите не стават със старите хора, а с младите, те карат толкова силно, че след това режат колите, за да ги извадят. Има шофьори, които и на 75 г. са добри шофьори, защото са от старото време и се съобразяват със знаци и не превишават ограничението“, каза Ценов.
Автомобил се вряза в къща в Исперих, събори част от стена (ВИДЕО)
Европейският съюз предвижда да се намали срока на валидност на шофьорските книжки над 65 години.
Целта ще бъде да се зачести медицинският контрол на възрастните шофьори и тяхното психично здраве. Предвижда се още да минават на опреснителни курсове, ако е необходимо.
Владимир Илиев е дългогодишен автоинструктор от Монтана. Той е на мнение, че не е необходимо всички възрастни шофьори да преминават тестове за оценка на психичното им здраве.
„Поредната дискриминация на Евросъюза. Ако се провеждат такива тестове, е строго индивидуално и само, когато има нужда. Ако даден водач е направил нещо, което касае безопасността, да, но всеки под ножа не го разбирам“, смята Илиев.
Според евродепутата Петър Витанов, който е член на Комисията по транспорта в европарламента, с промените няма да съгласни всички страни.
„Не може да направите задължителна медицинска проверка, защото някои държави няма да се съгласят и става дума за най-големите държави, няма да мине в Съвета. Но най-вероятно ще бъде предоставена възможност на страните, по тяхно усмотрение да предвидят такава медицинска проверка“, заяви Витанов.
Промените за подобряване на пътната безопасност предстои да бъдат гласувани в Европарламента в края на февруари.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!