Е вродепутатите са готови да започнат преговори със Съвета по засилени цели за намаляване на емисиите на CO2 за нови тежкотоварни превозни средства, като автобуси, камиони и ремаркета.
В сряда Парламентът прие преговорната си позиция с 445 гласа „за“, 152 „против“ и 30 „въздържал се“.
Ефектът от ОПОС: по-чист градски транспорт
Евродепутатите искат строги цели за намаляване на емисиите на CO2 за средни и тежкотоварни камиони, включително професионални превозни средства (като камиони за боклук, самосвали или бетонобъркачки) и автобуси. Целите ще бъдат 45% за периода 2030—2034 г., 65% за 2035—2039 г. и 90% за 2040 г.
Фандъкова: До 2030 г. София трябва да стане климатично неутрална
Те са съгласни с предложението на Комисията да се позволи регистрирането само на новите градски автобуси с нулеви емисии от 2030 г. и предлагат временно освобождаване (до 2035 г.) за градските автобуси, използващи биометан, но при строги условия.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!