Е вропейската комисия заяви, че е „преждевременно“ да се обсъжда евентуално спиране на санкциите срещу европейските производители на автомобили, които не успеят да постигнат целите за емисиите на CO2 до 2025 г., след искане от страна на Франция.
Френският министър на икономиката Антоан Арман призова за отлагане на прилагането на тези потенциални санкции.
Производителите, твърдо ангажирани с електрификацията на автомобилите, не трябва да плащат глоби през 2025 г.“, каза той, цитиран от АФП.
Всеки трети германец изоставя EV и се връща на ДВГ
Разговорите за „промяна на позицията“ по този въпрос са „наистина преждевременни“, заяви говорител на Европейската комисия.
„От 2019 г. насам са въведени мерки, „които да позволят на индустрията да извърши прехода. В края на 2025 г. ще видим колко автомобила са били продадени и какви са емисиите“, подчерта той.
Производителите на автомобили трябва да се съобразяват със средното годишно ниво на емисиите на всеки продаден в Европа автомобил.
Този стандарт, известен като CAFE (Corporate Average Fuel Economy), изисква от производителите да продават все по-малко замърсяващи автомобили.
Досега стандартът се спазваше в голяма степен, но от януари 2025 г. трябва да се достигне ново ниво.
Арманд вече беше посочил, че френското правителство „не предвижда“ автомобилните производители да бъдат санкционирани на европейско равнище за неспазване на стандартите за емисиите на CO2, но това искане за отлагане е нещо ново, което министърът представя на европейско равнище заедно с колегата си Марк Фераси, френски министър на промишлеността.
Повечето европейски производители на автомобили призоваха за спешни мерки за помощ, за да се справят със затягането на стандартите за емисиите на CO2 през 2025 г., които според тях няма да могат да изпълнят, особено поради намаляването на продажбите на електрически автомобили.
Кризата удари - „Фолксваген” затваря заводи в Германия
Френският концерн Renault например поиска от Брюксел да преразгледа своите цели за емисиите на CO2 от 2025 г.
Но европейският номер 2, Stellantis, се противопоставя на това, изтъквайки усилията, които е положил „в продължение на няколко години“.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!