А встралийска двойка разказа за „травмиращия“ момент, в който тялото на починал пътник беше поставено до тях по време на полет на Qatar Airways.
Мичъл Ринг и Дженифър Колин, които пътували до Венеция за мечтана почивка, споделиха пред австралийския Канал 9, че жена е починала по време на полета от Мелбърн до Доха.
Според тях кабинният екипаж е покрил тялото ѝ с одеяла и го е поставил до Ринг за оставащите четири часа от полета, без да предложи да го премести, въпреки наличието на празни места.
Qatar Airways заяви, че се извинява за „всяко неудобство или страдание, което този инцидент може да е причинил“, като допълни, че е в процес на контакт с пътниците.
A couple bound for their dream Italian vacation experienced the flight of their nightmares when they were forced to sit next to a dead body for four hours
— TMZ (@TMZ) February 25, 2025
Horrifying details: https://t.co/awC7gjZO5v pic.twitter.com/wKfHgayrOh
Двойката сподели, че нито една от авиокомпаниите – Qatar Airways или Qantas, през която са резервирали полета – не ги е потърсила или предложила подкрепа.
Те подчертаха, че трябва да съществува ясен протокол, който да гарантира адекватна грижа за пътниците в такива ситуации.
„Задължение за грижа“
Ринг разказа пред предаването A Current Affair по Channel Nine, че екипажът е реагирал „незабавно“, когато жената е колабирала, но „за съжаление дамата не можа да бъде спасена, което беше сърцераздирателно за гледане“.
Той допълни, че екипажът е направил опит да премести тялото ѝ в бизнес класата, но „тя беше доста едра дама и не можаха да я пренесат през пътеката“.
Според него екипажът е видял свободни места до него и казал: „Можете ли да се преместите, моля?“, на което той отговорил: „Да, няма проблем“.
„Тогава поставиха дамата на мястото, на което седях.“
🚨Airline passengers forced to sit in same row as dead traveler for hours while crew refused to let one of them move, couple says #Accidenthttps://t.co/2uYtWtgIoo pic.twitter.com/Jx7FvVrCKa
— MichaelTheArchangel (@mblakejohnson5) February 26, 2025
Докато Колин успяла да се премести на свободно място наблизо, Ринг твърди, че не му е била предложена такава възможност, въпреки че в самолета имало празни седалки.
След кацането, четири часа по-късно, пътниците били помолени да останат на местата си, докато медицинският персонал и полицията се качили на борда.
Той разказа, че когато парамедиците започнали да махат одеялата, той за първи път видял лицето ѝ.
Двойката настоява, че авиокомпаниите носят „задължение за грижа“ към своите клиенти и служители.
„Трябва да се свържат с нас, да попитат: Имате ли нужда от подкрепа? Имате ли нужда от консултация?“
Колин определи преживяното като „травмиращо“ и подчерта: „Напълно разбираме, че не можем да държим авиокомпанията отговорна за смъртта на бедната жена, но трябва да има протокол за грижа към пътниците на борда“.
В изявление Qatar Airways заяви:
„На първо място, нашите мисли са със семейството на пътника, който за съжаление почина на борда на нашия полет.
Ние се извиняваме за неудобството или страданието, което този инцидент може да е причинил, и сме в процес на контакт с пътниците в съответствие с нашите политики и процедури.“
Говорител на Qantas коментира:
„Процесът по справяне с инциденти на борда на самолет като този се управлява от опериращата авиокомпания, която в този случай е Qatar Airways.“
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!