Общо 29 души, между които четирима членове на екипажа и 25 пасажери, все още не са открити, три дни след катастрофата на италианския пътнически лайнер "Коста Конкордия" край бреговете на Тоскана, съобщи снощи командирът на италианската брегова охрана Марко Бруско, цитиран от АФП.
Корабът "Коста Конкордия" с над 4200 пътници и екипаж се удари в петък вечерта в скали, заседна и се наклони в пристанищната зона на остров Джилио.
Досега спасителите съобщаваха за 16 души в неизвестност,
между които четирима италиански туристи, двама американци, две двойки от Франция и шестима членове на екипажа.
В изявление за обществената телевизия "Бруско" посочи, че вероятно и 10 германци са сред изчезналите пасажери.
Той изтъкна, че продължава да
храни надежда да открият оцелели.
Засега са извадени телата на шестима загинали - двама френски туристи, един италиански, един испански, един перуански моряк и едно тяло, което все още не е идентифицирано.
Тази сутрин в. "Стампа" съобщи, че през нощта е бил изваден още един загинал при корабокрушението. Тази информация обаче не беше потвърдена от спасителите и официално жертвите са все още шест.
Спасителните екипи използват контролирани експлозии, за да влязат в потъналия кораб. Два взрива бяха извършени тази сутрин, за да могат пожарникарите и водолазите да влязат в части от кораба, до които все още не са достигнали.
Междувременно министърът на околната среда на Италия Корадо Клини се готви да обяви
извънредно положение
заради катастрофата с пътническия лайнер.
Тази мярка ще позволи на правителството да отдели държавни средства за предотвратяване на евентуална екологична катастрофа. В момента специални екипи поставят прегради около кораба, за да се блокира евентуално изтичане на гориво във водите край острова, който е морски резерват..
Източването на 2380-те тона гориво от "Коста Конкордия" ще отнеме "поне три седмици", съобщиха от холандската фирма, която отговоря за операцията.
Корабокрушението на "Коста Конкордия" е не само катастрофа за собствениците на съда, но може да нанесе и
по-мащабни щети на сектора,
който вече е изправен пред силни насрещни ветрове, коментира Ройтерс.
Инцидентът не би могъл да се случи в по-неблагоприятен момент за компанията, след като глобалната икономическа криза вече засили опасенията на потенциалните клиенти на круизите за работните им места и финансовото им състояние.
Луксозният 114 500-тонен кораб бе управляван от подразделение на американската "Карнивал корпорейшън" (Carnival Corporation & Co) – най-голямата компания за круизни пътувания в света.
Все още е твърде рано да се определи размера на цялостните разходи за "Карнивал", но те ще включват възстановяване на парите, дадени от пасажерите за пътуването, евентуални разходи за съдебни процеси и за поправки.
Има го и проблемът с отношението към сектора като цяло заради опасенията за безопасността, което би могло да накара някои потенциални клиенти да замразят плановете си за круизни пътувания.
Италианският в. "Соле вентикуатро оре" съобщи, позовавайки се на застрахователен брокер, че цената на кораба (около 450 млн. долара) е покрита от застраховката, която ще покрие и около 3 млрд. долара за обезщетения към пътниците или екипажа.
Секторът на круизните пътувания през последните 40 години отчита бурен растеж. Според данни на изследователския център "Риспосте турисмо" броят на хората, отправящи се на круизни пътувания, е нараснал от 500 хил. в началото на 1970-те години до около 5 млн. през 1990 г. и близо 19 млн. през 2010 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!