Б ългария и Северна Македония потвърдиха ангажимента си да продължат изграждането на железопътен Коридор 8 съгласно Регламента за трансевропейската транспортна мрежа, предаде БГНЕС.
Новината стана ясна след срещата на високо равнище в Брюксел между Европейската комисия, Бисер Минчев, заместник-министър на транспорта и съобщенията на България, Стефан Вълкановски, държавен секретар в Министерството на транспорта на Северна Македония, Синиша Ивановски, директор на железопътната инфраструктура в Северна Македония, финансовите институции ЕИБ и ЕБВР и Секретариата на Транспортната общност.
Николоски: РСМ и България трябва да направят нов проект за Коридор 8
Двете страни се споразумяха да провеждат редовен диалог на високо равнище и да създадат съвместна работна група за Коридор 8. Освен това съответните министерства ще работят за намирането на координирано техническо решение за изграждането на трансграничния участък от коридора. Северна Македония и България също така приветстват подкрепата на Европейския координатор за коридора Западни Балкани - Източно Средиземноморие и на Постоянния секретариат на Транспортната общност за напредъка по Коридор 8.
"Коридор 8 е критична железопътна връзка за целия регион и за ЕС. Той ще осигури по-бързо пътуване на стоки и пътници, ще увеличи мобилността, достъпа до пазара и конкурентоспособността на Западните Балкани. Комисията приветства повторното потвърждаване на ангажимента на България и Северна Македония по отношение на Коридор 8, което показва желанието за регионално сътрудничество от съществено значение за бъдещето на двете държави", пише в позиция на ЕК.
ЕС: Коридор 8 е ключов за РСМ и България, средствата няма да се пренасочват
Източният участък на Коридор 8 свързва Северна Македония и България и е част от европейския коридор „Западни Балкани - Източно Средиземноморие“. С финансовата помощ на ЕС за подготовката на проектите и съфинансирането на инвестициите в рамките на Икономическия инвестиционен план за Западните Балкани Северна Македония и Албания модернизират съществуващите линии и изграждат липсващите връзки по коридора.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!