С амолет се разби в предградие на иранската столица Техеран, съобщиха ирански медии, цитирани от световните агенции.
Загинали са 39 души, а деветима са били ранени, каза зам.-министърът на транспорта на Иран Ахмад Маджиди, цитиран от АП. Сред жертвите има и пет деца под 12-годишна възраст.
По-рано беше съобщено, че са загинали всички 48 души на борда – пътници и екипаж.
Трима души от квартала, в който паднал самолетът, са откарани в болница с изгаряния.
Инцидентът е станал в 9,18 ч. местно време в жилищния квартал „Азади“, малко след като самолетът излетял от летище „Мехрабад“, намиращо се в западната част на Техеран, на 5 км от квартала.
Според очевидци още на последните метри от пистата пилотът е изгубил управление е с корпуса е закачил настилката, но успял да се откъсне от земята и летял още няколко минути, предаде ИТАР-ТАСС.
Причината за инцидента е спиране на двигател, предаде Ройтерс, цитирайки иранската агенция ИРНА.
Първоначално ирански медии съобщиха, че самолетът бил на авиокомпания „Табан еър“, на разпространени обаче снимки се вижда, че е на компанията „Сепахан еър“.
Машината е била малък пътнически самолет „Иран-140“, произвеждан в Иран по украинска технология (иранска версия на „Антонов-140“).
Пилотът е бил украинец, предаде иранската агенция Фарс, но пресслужбата на външното министерство в Киев опроверга информацията като обяви, че на борда не е имало украински граждани.
Самолетните катастрофи са чести в Иран.
Смята се, че основната причина е остарялата техника и лошата поддръжка, отбелязва АП.
Ирански политици обвиняват за лошото състояние на авиационния парк и международните санкции срещу Иран, които затрудняват купуването на нови самолети.
Години наред иранските самолети се поддържат с части, внасяни нелегално и продавани на черния пазар, сваляни от други самолети или копирани от местни производители, отбелязва Ройтерс. Средната възраст на самолетите, с които работят четирите най-големи ирански авиокомпании, е над 22 години. Те обслужват пазар от 76 млн. души.
Последната голяма катастрофа в Иран беше през 2011 г., когато „Боинг-727“ на „Иран еър“ се разпадна на части при опит за аварийно кацане в снежна буря в Северозападен Иран и загинаха 77 души.
През юли 2009 г. произведен в Русия лайнер падна малко след излитането край Техеран и загинаха 168 души.
През февруари 2003 г. руски „Ил-76“, превозващ войници от Корпеса на гвардейците на революцията, катастрофира в планински район и уби 302 души.
През последното денонощие имаше още два самолетни инцидента.
Пожар на двигател доведе до евакуирането на самолет на авиокомпанията „ДжетБлу“, който трябвало да излети за Ню Йорк от международното летището на пуерториканския град Сан Хуан, предаде АП.
Властите съобщиха, че 186-те пътници на борда са били изведени, след като пилотът спрял авиолайнера „А-320“, преди да излети. Пожарникарите на летище „Луис Мунос Марин“ изгасили след това огъня.
Трима души са пострадали леко при спешната евакуация. .
Трима граждани на САЩ са загинали в самолетна катастрофа в северозападно Онтарио, предаде АП. Полицията съобщи, че спасителни отряди локализирали падналия самолет „Чесна 182“ в Чапи Лейк, южно от Кенора, Онтарио. Двама души били намерени мъртви, а трети починал по-късно в болницата от раните си.
Канадските власти идентифицираха жертвите като граждани на САЩ от щата Минесота, пристигнали на почивка в Канада. Води се разследване за причините за катастрофата.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!