М айката на всички проекти - така наричат магистралата Демир Капия - Смоквица в Македония.
А ръководител на екипа за надзор на строителството на тази част от европейския Коридор номер 10 е българинът Светлозар Дотчев, който преди това е работил на хиляди обекти по света - в Южна Африка, Европа, Япония, Китай, Индия, Корея, Ирак, Азербайджан, Намибия и др.
Всички строителни дейности ще бъдат завършени в края на май, след което магистралата трябва да бъде пусната в експлоатация.
Участъкът минава през силно пресечен терен и включва шест моста, два надлеза, шест подлеза, модерни тунели и редица други съоръжения. Коридор 10 свързва австрийския град Залцбург с гръцкия Игуменица на брега на Адриатическо море.
При Демир Капия, на самия вход за новата магистрала, е първият тунел. Всъщност отделни тунели, дълги 1,2 км за двете посоки, с модерно осветление и вентилация.
На изхода на тунелите е първият от шестте моста, дълъг 450 метра и високо 36 метра, минаващ над река Вардар, изпълнен по всички екологични стандарти.
Според Дотчев тази строителна конструкция е една от най-модерните в Европа. Най-висок обаче е мост номер 4 със стълбове от над 80 метра. А най-дългът е петият - цели 500 метра.
Ширината на отсечката е 25,6 метра, с по две ленти за движение, една за спиране и зелен пояс широк 3 метра в средата.
Понастоящем активно се работи по последната отсечка, където новата магистрала се слива с съществуващия път при Смоквица.
Цената на участъка е 257 млн. евро или средно по 9,1 млн. евро на километър. Проектът е възложен на гръцка компания. Това е една от най-скъпите магистрални отсечки в Европа. Самият надзор на строителство, ръководен от Дотчев, струва допълнителни 13 млн. евро.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!