Изчезването на самолета на малайзийската компания „ЕърЕйша“ по време на полет към Индонезия е поредният от много инциденти за индонезийското въздухоплаване.
Разположената на огромен архипелаг 250-милионна държава е един от най-бързо разрастващите се пазари за въздушни превози в Азия, но ѝ е трудно да осигури достатъчно квалифицирани пилоти, механици, авиодиспечери и съвременни летищни технологии, за да гарантира безопасността на този вид транспорт, отбелязва Асошиейтед прес и припомня някои самолетни катастрофи, станали в Индонезия през последните 20 години.
Април 2013 г.:
Чисто нов „Боинг-737-800“ на нискобюджетната индонезийска авиокомпания „Лайън еър“ катастрофира край бреговете на индонезийския курортен остров Бали. Машината се врязва в океана малко преди да достигне пистата при опит за кацане в дъждовно време. Всички 108 души на борда оцеляват, няма и тежко ранени. Това е седми инцидент за „Лайън еър“ от 2002 г.
Май 2012 г.:
Самолет „Сухой Суперджет-100“ руско производство се удря във вулкан по време на демонстрационен полет в Индонезия. Загиват всичките 45 души на борда. Събраната информация от записващите устройства за разговорите в кабината и данните за полета показват, че командирът е разговарял с потенциален купувач в кабината точно преди самолетът да се удари в спящия вулкан – планината Салак в провинция Западна Ява.
Януари 2007 г.:
„Боинг 737“ на индонезийската компания „Адам еър“ със 102 души на борда изчезва на Нова година по време на вътрешен полет от Сурабая за Манадо. Няколко дни по-късно са открити части от опашката и други отломки. Минават осем месеца, докато бъдат получени данните от бордовите записващи устройства. Фюзелажът все още е на дъното на океана.
Септември 2005 г.:
Самолет на вече несъществуващата индонезийска компания „Мандала еърлайнс“ лети от Медан в провинция Северна Суматра за Бали, когато се разбива в гъсто населен жилищен район само секунди след излитане. Загиват 149 души, като сред тях са 100 души на борда и 49 на земята. Седемнадесет души в самолета оцеляват.
Декември 1997 г.:
Всички 104 души на борда загиват, когато самолет на базираната в Сингапур компания „СилкЕър“ се разбива в река Муси в Южна Суматра, на път от Джакарта за Сингапур. Според американските разследващи пилотът вероятно е катастрофирал нарочно, но индонезийско следствие не стигна до категорични заключения.
Септември 1997 г.:
„Еърбъс А300“ на националния авиопревозвач „Гаруда Индонижа“ се разбива при заход към летището в Медан, загиват всичките 234 души на борда. Машината, излетяла от Джакарта, се разбила в планинска гориста местност при ниска видимост.
Януари 1995 г.:
Самолет на базираната в Индонезия компания „Мерпати нусантара еърлайнс“ изчезва над открито море по време на полет между индонезийски острови. Машината „Де Хавиланд Туин отър 300“ и 14-те души на борда му, пътници и екипаж, така и не са намерени.
Изчезналият в неделя над Индонезия самолет е бил доставен на „ЕърЕйша“ през октомври 2008 г. За тези шест години самолетът има около 23 хил. летателни часа и е изпълнил около 13 600 полета, отбелязва Асошиейтед прес. „ЕърЕйша“ заяви, че
самолетът е преминал редовна техническа поддръжка за последен път на 16 ноември.
Машината е изчезнала при лошо време – гъста облачност, бурни ветрове и мълнии. Според вицепрезидента на Индонезия Юсуф Кала е напълно възможно изчезването на самолета да се дължи на катастрофа.
Последното съобщение от полет QZ8501 е било искане на пилотите да се издигнат на по-голяма височина заради лошото време, след което връзката е изгубена. Това вероятно е станало в района на остров Борнео над Яванско море 42 минути след излитането от индонезийския град Сурабая.
На борда е имало 155 пътници и 7 души екипаж – 155 индонезийци, трима южнокорейци и по един французин, британец, малайзиец и сингапурец, уточни „ЕърЕйша“.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!