К итайският президент Си Цзинпин официално откри най-дългия мост в света - колосалният проект, свързващ Хонг Конг, Макао и континентален Китай, пише CNN.
Мостът е дълъг 55 километра, а разходите за неговото строителство са около 20 милиарда долара. Той е проектиран така, че да устои на земетресения, тайфуни и удари от плавателни съдове.
За да могат да преминават корабите гладко през делтата на Перлената река - сърцето на китайския производствен сектор, в средата, мостът влиза под вода за 6 километра и 700 метра чрез два изкуствени острова.
Съоръжението свързва хонконгския отстров Лантау с град Джухай и хазартната крепост Макао.
С отварянето на този мост, който има голямо икономическо и политическо значение, времето за пътуване през делтата на Перлената река от няколко часа се намалява до само 30 минути. Този мост е и физическа връзка с Хонг Конг, финансовия център на Азия, над който Китай пое контрола от Великобритания през 1997 г.
Изграждането на гигантския инфраструктурен проект започна през 2009 г. и беше белязано от неспазване на срокове, надхвърляне на бюджета, обвинения в корупция. Подкрепящите проекта го определят като инженерно чудо, докато други виждат в него скъп политически проект, целящ по-нататъшното интегриране на Хонконг с континентален Китай.
World's longest sea crossing, Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge, officially opens. Check out what's special about the mega project pic.twitter.com/9iAOI1OV5X
— China Xinhua News (@XHNews) 23 октомври 2018 г.
"Официално обявявам мостът Хонконг-Чжухай-Макао за открит“, каза кратко Си Цзинпин на церемонията в град Чжухай в присъствието на ръководителката на Хонконг Кари Лам и други високопоставени лица.
55-километровото съоръжение, което де факто не е само мост, а включва и изкуствени острови и подводни тунели, е част от амбициозната инициатива на Пекин за икономическо интегриране на 11 града от делтата на Перлената река, включително Хонконг и Макао, две бивши европейски колонии, върнати на Китай през 90-те години.
Участъкът, който ще осигурява достъп до пристанището на Хонконг, ще бъде завършен едва догодина, посочват местни медии.
За да се минава по моста, ще се изисква специално разрешително и повечето ползващи го ще трябва да взимат специален автобус или друг вид транспорт, за да преминат в Макао или Китай.
Дружеството за опазване на делфините съобщи, че строителството на моста е довело до 40% спад в местната популация на критично застрашения китайски бял делфин, който е също и символ на Хонконг.
Най-дългият мост в света, който свързва Хонгконг, Джихай и Макао бе открит официално днес
— Азия (@AsiabgOrg) 23 октомври 2018 г.
🛣 >55 км., включващи 6 км. подводен тунел
🏗 <9 години
💲20 млрд.#магистралаХемус https://t.co/tZWEhwp0yK
Едни от най-необикновените мостове в света
Китай ще изкупува български тютюн
300-годишен мост в Турция изчезна безследно
Откриват най-широкия мост над Босфора (видео)
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!