АПИ отрича мантинелите на пътя София-Своге да не са качествени
Източник: БГНЕС
8

Б олтовете на мантинелите на пътя Своге - София не могат да се развият на ръка. Това заявяват от Агенция „Пътна инфраструктура” по повод разпространена от Института за пътна безопасност информация, в която се твърди, че мантинелата край Своге е с развиващи се на ръка болтове.

„Изложените твърдения са категорична лъжа и разпространените от неправителствената организация снимки с отвити болтове са провокация. Демонтирането на елементи и нарушаването на целостта на ограничителната система, в търсенето на медийни сензации, е забранено и подлежи на наказателна отговорност, тъй като застрашава безопасността на движение на всички шофьори”, пише в съобщението от Пътната агенция.

Методи Стелиянов от Института по пътна безопасност разказа, че заменената мантинела е закрепена с болтове, които може да се развият без инструменти. „Това, което се случи и бях шокиран, е, че разглобих болтовите сглобки с два пръста. Проверих произволни места и ето така тези болтове ми се разглобиха в ръцете. Констатирахме също така, че при много от болтовите съединения липсват шайби“, обясни мъжът.

Агенция „Пътна инфраструктура“ държи да уточни, че монтираните мантинели в участъка на пътния инцидент край Своге са от най-висок клас, каквито се поставят на автомагистралите.

От АПИ опровергаха изнесената информация: 

Мантинелите са „преинсталирани“ – при монтажът на новата ограничителна система за пътиша H2W4 не са използвани компоненти от предходно монтирани ограничителни системи. Твърдят, че инсталираната система е „EasyRail 3N“, а не е „JPL 2”. Тя е тривълнова H2W4, способна да издържи удар на 10-тонен товарен автомобил или 13-тонен автобус при скорост 70 км/ч. Поставянето на новата ограничителна система за пътища е изпълнено по проект, съобразен в съответствие с „Техническите правила за приложение на ограничителни системи за пътища по републиканската пътна мрежа“.

Представителят на неправителствената организация твърди, че на мостово съоръжение, зоната на действие или деформацията на ограничителната система трябва да бъде „0“. Твърдението категорично не кореспондира с всички норми и изисквания за пътна безопасност! Изборът на ограничителна система не е просто математическо решение, а е съобразено с множество фактори като интензивност на движението, максимално допустима скорост на движение, очакван характер на трафика, видимост и др. В конкретният случай е монтирана стоманена предпазна ограда за съоръжения със степен на задържане Н2 идентична с тази в страни от него. Същата е с минимална широчина, което позволява да се осигури по-голям динамичен габарит и видимост в участъка твърдят от АПИ.

Зоната на действие (W4) на монтираната ограничителна система на съоръжението е съобразена със ситуацията в участъка, като е взето предвид допустимата максимална скорост (30 км/ч), стесненият габарит на пътя и вида на ограничителната система преди и след съоръжението.

„Мантинелата, която е монтирана не отговаря на техническите изисквания на АПИ“, е друго твърдение на неправителствената организация, което от АПИ определят като крайно непрофесионално изказване, което не отговаря на истината. Ограничителната система, монтирана в зоната на катастрофата, притежава всички необходими сертификати, издадени въз основа на „краш тестове“ и е широко използвана както в България, така и в редица европейски страни. Ограничителната система притежава всички необходими сертификати, които са приложени тук .

„Монтажът на ограничителните системи за пътища, не е съобразен с техническите норми“ - стоманената предпазна ограда е монтирана в зоната на тротоара и под нея съществува бордюр. Същият служи за ограничаване на повърхностните води и е с по-голяма височина. Изпълненото техническо решение е съобразено с изискванията при монтаж на ограничителни системи при денивелация между платното за движение и зоната за монтаж. В случая бордюрът е в линията на стоманената предпазна ограда, а не пред нея.

„Монтираната стоманена предпазна ограда е предназначена за МПС с висок център на тежестта“ - стоманената предпазна ограда със степен на задържане H2 се сертифицира, след провеждане на серия тестове, включващи: лек автомобил 900-1500 кг, автобус 13000 кг и товарен автомобил 10 000 кг. Същата има за цел не само да задържи на пътното платно отклонилият се автомобил, но да поеме част от енергията на удара, а също така да предотврати „отскачане“ в насрещното платно.

Оценката на риска се извършва преди и по време на проектирането и изпълнението на всички дейности. Одитите по пътна безопасност, удостоверяват след изпълнението дали всички необходими мерки са предприети и изпълнени коректно.

„Трябва да бъде монтирана бетонова стена с височина 1,20 м“ - няма основание и нормативна уредба, изискваща изграждането на подобно бетоново съоръжение. 

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram

Коментари 8
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

8 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Пожарникар почина, 17 са ранени в ужасните пожари в Португалия

Пожарникар почина, 17 са ранени в ужасните пожари в Португалия

Свят Преди 44 минути

Димът от пожарите е затъмнил небето над регионалния главен град Авейро

Племето на Храбрите потъва в Блатото на “Игри на волята”

Племето на Храбрите потъва в Блатото на “Игри на волята”

Любопитно Преди 1 час

Силните завоюваха Резиденцията, а Дръзките и Гордите се отправят към Стопанството и Брега на отчаянието

Зрителите избират един от съквартирантите в новия сезон на Big Brother

Зрителите избират един от съквартирантите в новия сезон на Big Brother

Любопитно Преди 3 часа

Онлайн гласуването, което ще избере един от участниците в социалния експеримент, вече е отворено nа платформата NOVA PLAY и сайта nova.bg

Момче нападна с чук ученици и учители в руско училище

Момче нападна с чук ученици и учители в руско училище

Свят Преди 3 часа

Местните власти съобщиха, че при нападението са били ранени четирима души

РС Македония поиска обяснение от България

РС Македония поиска обяснение от България

Свят Преди 5 часа

Скопие е неприятно изненадано и от последното изказване на Ангел Димитров

Терзиев обяви 17 септември за неучебен, но присъствен ден

Терзиев обяви 17 септември за неучебен, но присъствен ден

България Преди 5 часа

Поводът е честването на „Деня на София“

Путин вдига числеността на руската армия

Путин вдига числеността на руската армия

Свят Преди 6 часа

Декретът ще влезе в сила от 1 декември 2024 г.

Хищнически приложения за заеми набират популярност в Танзания

Хищнически приложения за заеми набират популярност в Танзания

Свят Преди 6 часа

"По-голямата част от студентите са жертви на заеми"

<p>&quot;Жестоко унижение&quot;: Момичета &quot;минават през ада&quot; в Сомалия</p>

"Жестоко и унизително": Жени и момичета "минават през ада" в Сомалия

Свят Преди 7 часа

ООН казва, че 98% от сомалийските момичета и жени на възраст от 15 до 49 години са били подложени на някаква форма на осакатяване

Двама души загинаха при пожар в жилищен блок във Видин

Двама души загинаха при пожар в жилищен блок във Видин

България Преди 7 часа

Жертвите са 40-годишен мъж и 46-годишна жена

ЦИК: Имаме пълната подкрепа на МС за подготовката за вота

ЦИК: Имаме пълната подкрепа на МС за подготовката за вота

България Преди 7 часа

Това каза на брифинг председателя на ЦИК Камелия Нейкова

<p>Нечестно е! Футболна звезда е разстроена от заплащането в сферата&nbsp;(СНИМКИ)</p>

Нечестно е! Футболната звезда Алиша Леман е разстроена от заплащането в сферата

Свят Преди 7 часа

Дъглас Луис печели “100 000 пъти повече“ от мен, казва Алиша Леман

.

Перфектната буря на слънчевата активност е на път да разгърне невероятно шоу

Любопитно Преди 7 часа

Всичко по темата може да прочете в следващите редове

Кремъл за готвения атентат срещу Тръмп: Играта с огъня си има последици

Кремъл за готвения атентат срещу Тръмп: Играта с огъня си има последици

Свят Преди 8 часа

В Украйна отричат да имат нещо общо с атентатора

Спортна инициатива обединява ученици от рискови групи

Спортна инициатива обединява ученици от рискови групи

Свят Преди 8 часа

Благодарение на програмата най-малко 50 бивши непълнолетни престъпници сега са активни членове на обществото