О громен авиоинцидент се размина на косъм в Сан Франциско.
Самолет на авиокомпания „Air Canada” се приземи заради грешка на пилота не на пистата за приземяване, а на мястото за излитане, където се намирали още четири машини с пътници.
Става дума за Еърбъс А320 със 146 пътници.
Air Canada flight nearly lands on crowded San Francisco taxiway https://t.co/1Nt97PPqmv
— BBC News (World) (@BBCWorld) 11 юли 2017 г.
Само мигновената реакция на авиодиспечера предотвратила сблъсъка,
който според мнението на специалистите е щяло да се превърне в най-голямата катастрофа в историята на авиацията, съобщи NOVA.
Малко преди полунощ, полет 759 на „Еър Канада” от Торонто, със 140 пътници на борда, получил разрешение за кацане, но се насочил към успоредната писта, на която чакали за рулиране преди излитане други четири самолета.
Пилотът на един от тях съобщил на контролната кула, че самолетът на „Еър Канада” се е насочил към грешната писта.
Запис показва как глас казва за пилота "Къде отива този човек".
От кулата наредили, буквално в последния възможен момент на Еърбъса, да прекрати кацането и отново да се издигне нагоре.
An Air Canada flight attempting to land in San Francisco nearly landed on a crowded airport taxiway, the FAA said https://t.co/betmpnRBRD pic.twitter.com/SZXJkVVhmF
— CNN (@CNN) 12 юли 2017 г.
Американските авиационни власти, както и компанията, са започнали разследване на инцидента. Въпреки че пистите за излитане и за кацане са означени много ясно и то по различен начин, пилоти споделят, че действително може да се стигне до объркване при нощно кацане на летището в Сан Франциско.
Такива инциденти са невероятна рядкост,
но могат да се окажат катастрофални, обобщава CNN.
През 2009 г. полет на Delta Air Lines кацна на грешната писта в международното летище Хартсфийлд-Джаксън в Атланта, а през 2015 г. същото става с машина на авиокомпания "Аляска" на летището Сиатъл-Такома. Никой не е бил ранен по време на инцидента.
Именно инциденти на пистата при излитане и кацане все още са най-честите авиационни произшествия.
Почти 47% от смъртните случаи възникват по време на излитане и кацане, според анализ на произшествията от 2006 г. до 2015 г. от Boeing.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!