К енийските компании, изправени пред икономически предизвикателства, се обръщат към изкуствения интелект, за да намалят разходите за производство и реклама. Това предизвиква безпокойство сред артистите и рекламните агенции, които се страхуват от намалени приходи и загуба на работа, ако изкуственият интелект замени работата, която винаги са вършили.
Това разказва кореспондентът на Voice of America (VOA), Мохамед Юсуф в своя репортаж от Найроби.
С появата на изкуствения интелект кенийските компании и фирми побързаха да внедрят компютърно управлявани роботи за различни задачи, за да спестят време и разходи.
Kartasi Products е една от най-големите издателски компании, базирана в Найроби.
Тя е сред тези, които приемат AI технологията. Вместо да разчита на външни художници, компанията вече използва AI, за да обработва корици на книги, текстови съобщения и оформление. Тя е съкратила времето за проектиране на продукта с две трети, от приблизително три месеца на един.
„Тъй като всичко е на една ръка разстояние разбирате, че спестявате не само време, но и разходи, защото не е нужно да наемате допълнителен персонал. В момента спестените разходи се отразяват на цената на крайния продукт", разказва Алън Омонди, креативен старши дизайнер.
Дейвид Карега, ръководител на Източна и Южна Африка в Woodrow, комуникационна фирма, казва, че AI помага на компаниите да достигнат до своите клиенти.
„С новите технологии организациите, институциите и компаниите започват да гледат на изкуствения интелект, като на помощно средство за ефективна комуникация“, казва Карега.
Приемането на AI създава страх сред артистите и рекламните агенции, че приходите и работните места ще продължат да намаляват, предава VOA.
Саймън Мванзия, креативен ръководител на една такава агенция, The Arts Group, признава тенденцията и ползите от разходите, въпреки че смята, че компаниите би било по-добре да разчитат на професионалисти, за да се справят с тяхната реклама.
„Цялата работа по дизайна се извършва вътрешно, така че това означава по-малко приходи за агенцията”, казва Мванзия.
Понастоящем AI програмите, използвани в рекламата, често създават деформирани същества и неземни сцени, които изискват много часове за редактиране. Световният изследователски център за реклама обаче казва, че разходите на африканския рекламен сектор са намалели с 11,6 процента миналата година – индикация за увеличеното използване на AI.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!